اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-آموزشی برای کاهش مصرف پلاستیک در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-آموزشی برای کاهش مصرف پلاستیک با اهداف زیست‌محیطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شهردار منطقه گفت: با توجه به گذر از دهه بدون پلاستیک در تیرماه به‌ منظور آگاه‌سازی و جلب مشارکت‌های شهروندی در زمینه کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی در زمینه خدمات شهری و محیط زیست در این منطقه صورت گرفت.

یزدی با تأکید بر آسیب‌های استفاده بی‌رویه از پلاستیک بر بدنه محیط زیست شهری، کاهش مصرف پلاستیک را بدون مشارکت و یاری شهروندان ناممکن دانست و افزود: به همین دلیل، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، بهترین اقدام در این زمینه به شمار می‌رود.

شهردار قلب طهران در تشریح برخی از اقدامات صورت‌گرفته بیان کرد: توزیع کیسه پارچه‌ای و آموزش چهره‌به‌چهره در میادین میوه‌وتره‌بار، فروشگاه شهروند و ایستگاه مترو از جمله این اقدامات بوده که با برپایی غرفه در ایستگاه مترو و حضور کارشناسان و فعالان خانه‌های محیط زیست منطقه به انجام رسید.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری و مجازی با موضوع کاهش مصرف پلاستیک و راهکارهای جایگزین، تهیه و توزیع محتواهای آموزشی در شبکه‌های مجازی، اکران تبلیغات محیطی، برگزاری کارگاه آموزشی دوخت کیسه پارچه‌ای و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع کاهش مصرف پلاستیک از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

به گفته یزدی، اجرا و معرفی نانوایی دوستدار محیط زیست که در آن، نانوایی‌هایی که به جای کیسه پلاستکی از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند، معرفی می‌شوند، همچنین برگزاری تورهای گردشگری ویژه اعضای کانون محیط زیست در این ایام به اجرا درآمده است.

انتهای پیام 

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 24074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =