شهرداری تهران در ساخت و ساز سرمایه‌گذاری نمی‌کند/ نقش تسهیل‌گری شهرداری در توسعه بازار مسکن

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در زمینه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری نخواهد کرد بلکه در این زمینه نقش تسهیل‌گری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساخت به یک هفته اظهار کرد: این موضوع مربوط به پروانه شهرسازی است چرا که صدور پروانه کلی بیش از این زمان می برد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که مابقی موارد نیز به سرعت تنظیم شود و در این خصوص یادآور شد: می توان بسیاری از موارد را به طور همزمان انجام داد تا فرصت کمتری را بگیرد؛ من به شدت دنبال این هستم که عملیاتی شود چون قطعا و یقینا، کاهش زمان صدور پروانه تاثیرات خوبی در مسکن خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: پس از صدور پروانه شهرسازی اولیه، ارائه نقشه‌های اجرایی، محاسبات فنی و دریافت استعلامات باید انجام شود.

چمران با اعلام اینکه در بافت فرسوده قراردادهای خوبی با نهادهای مختلف منعقد شده است، گفت: شهرداری در این زمینه، امور را مدیریت خواهد کرد و ساختمان‌ها بین مردم تقسیم خواهد شد تا از آن استفاده کنند اما بعید است فضای جدید بزرگ تر از شهرک اکباتان باشد.

وی با بیان اینکه نهادها و بانکها در این زمینه وارد می شوند، خاطرنشان کرد: شهرداری سرمایه گذاری نمی کند و در این راستا یا زمین ارائه می دهد و یا ساکنین را جابجا می کند و از محل موجود برای ارائه خدمات شهری استفاده خواهد کرد و مردم نیز در فضای جدید و در ساختمان های جدید اسکان خواهند یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در محلات فرسوده بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی و یا بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری و ساخت و ساز انجام می دهد و شهرداری تسهیل گری می کند و در صدور پروانه و ارائه زمین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ساخت و ساز جدید باید میزان دریافتی از مردم نیز محاسبه شود، تأکید کرد: در حال حاضر این طرح آغاز می شود اما تا پایان سال به اتمام نخواهد رسید و اگر تا دو سال آینده به پایان برسد اتفاق خوبی خواهد بود.

به گزارش شهر، چمران همچنین در جریان هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پنجم مرداد ماه و پیروزی عملیات مرصاد یکی از روزهای سرنوشت ساز جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: منافقین بر اساس یک ساده انگاری و برداشت کودکانه از دفاع ما به دنبال ورود از مرزهای غربی و قصر شیرین بودند که رویای آنها برای رسیدن به تهران نقش بر آب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه عملیات مرصاد یادآور روزهای سخت و بحرانی است، خاطرنشان کرد: شرایط سختی در آن زمان پیش آمد که با مقاومت طلبی و ایثار نیروهای ما به جایی نرسیدند و بازگشتند. دشمن از هیچ تلاش فروگذار نکرده اما خوشبختانه با لطف الهی و همت ملت ما به هیچ جا نرسیده و نخواهند رسید.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 24147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =