جمع‌آوری هزار و ۴۰۰ تن پسماند خشک در سال ۱۴۰۱/دریافت بیش از ۹۸ تن پسماند خشک از عوامل غیرمجاز

شهردار منطقه ۱۰ از جمع‌آوری ۱۴۷۲ تن پسماند خشک در چهار ماهه ابتدای امسال در منطقه خبر داد و تاکید کرد: ۹۸.۲ تن پسماند خشک از عوامل غیرمجاز در ۱۲۴ روز ابتدای امسال دریافت شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، رضا شرفی شهردار منطقه درباره اقدامات انجام شده از سوی این منطقه در حوزه مدیریت پسماند گفت: روند رو به گسترش تولید انواع پسماند و مخاطرات ناشی از آن، یکی از مهمترین چالش‌های پیشروی توسعه پایدار به شمار می‌رود.

وی با یادآوری اجرای طرح‌های مختلف مدیریت پسماند در شهر تهران اظهار داشت: اگرچه در زمینه ایجاد نظام جامع مدیریت پسماند در شهر تهران، تلاش‌های وسیع و مختلفی از سوی دستگاه‌های متولی انجام شده، اما در این زنجیره اقدامات، نخستین گام در مدیریت پسماند تلاش برای کاهش تولید آن است.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری تهران، کاهش تولید پسماند و افزایش تفکیک زباله از مبادی تولید از جمله خانه‌ها و مراکز تولیدی است، تصریح کرد: برنامه‌های و دستورالعمل‌های مختلفی در این راستا از سوی دستگاه‌های متولی طراحی و ابلاغ شده است که ما موظف به انجام آنها است اما علاوه بر آن، شهرداری منطقه نیز ابتکاراتی را در این زمینه داشته است.

شرفی با اشاره به طرح‌ها و ابتکارات انجام شده از سوی شهرداری منطقه برای کاهش پسماند خاطرنشان کرد: یکی از ابتکاراتی که از سوی مدیریت شهری منطقه در این مدت انجام شده، راه‌اندازی و افتتاح‌ مجموعه‌های مختلف تحویل پسماند خشک از شهروندان و دریافت اعتبار در ازای آن بوده است که در این چارچوب، بزرگترین مجموعه پسماند خشک شهر تهران در خیابان کمیل به بهره‌برداری رسید و در روزهای اخیر نیز اولین مرکز «ورزشماند» در خیابان هاشمی و «غرفه پسماند معاینه فنی» در مجاورت مرکز معاینه فنی سیار خیابان شهید رنجبر نیز افتتاح شدند.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته ۱۴۷۲ تن پسماند در منطقه جمع‌آوری شده است، ابراز داشت: توسعه و افزایش غرف دریافت پسماند از سوی شهروندان یکی از اقدامات انجام شده از سوی منطقه بوده که در این چارچوب، این غرف به ۲۸ ایستگاه افزایش یافته و از سوی دیگر، در چهار ماه ابتدای امسال ۳۲۷ تن پسماند خشک از شهروندان اخذ شده است.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری است، بیان کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در نوبت‌های مختلف به پیمانکار عملیات جمع‌آوری پسماند خشک در مورد فعالیت عوامل غیرمجاز اخطارهایی را داده و در این راستا، ۹۸.۲ تن پسماند از سوی نواحی سه گانه از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه امسال از این عوامل غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

شرفی با بیان اینکه طرح ملودی در ۱۷ بلوک در نواحی سه گانه منطقه ۱۰ مورد اجرا قرار گرفته است که در این چارچوب، ۴۸۲ تن در دو ماهه نخست امسال جمع‌آوری شده‌اند، یادآور شد: مجموعه تحویل پسماند خشک خیابان کمیل که بزرگترین مجموعه پسماند خشک در شهر تهران است، توانسته در این مدت ۵۰ تن پسماند را از شهروندان دریافت کند. همچنین مجموعه گلماند در خیابان شهید عرب در مدت زمان مذکور، توانسته ۵.۳ تن پسماند خشک از شهروندان دریافت کند.

وی با بیان اینکه غرفه پسماند معاینه فنی که در اواسط تیر ماه افتتاح شد، توانسته در مدت زمان آغاز به کار خود، یک تن پسماند را از شهروندان دریافت کند، عنوان کرد: ۰.۳ تن پسماند الکترونیک در ۱۲۴ روز ابتدای امسال توسط غرف بازیافت سطح منطقه از سوی شهروندان دریافت شده است.

شهردار منطقه با بیان اینکه ۰.۳ تن خشکاله در غرف بازیافت در سه ماهه فصل بهار دریافت و جمع‌آوری شده است، گفت: جلوگیری از تولید شیرابه، کاهش پسماند تر، جلوگیری از وارد شدن پسماند به طبیعت و فضاهای عمومی و حمایت از صنعت دامپروری و تولید نهاده‌های دامی از جمله دلایل جمع‌آوری خشکاله‌ها بوده است.

شهردار منطقه، برگزاری کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری در مدارس به میزان ۶۰۰ نفر – ساعت، اجرای تبلیغات محیطی، اجرای دستورالعمل‌های تفکیک در مبدا و جمع‌آوری پسماندهای خشک در میادین میوه و تره‌بار سطح منطقه، عقد تفاهمنامه با مجتمع‌های مسکونی بالای ۱۵ واحد در طرح تفکیک در مبدا، آموزش شهروندان در مبادی تولید پسماند توسط کارشناسان آموزش و اطلاع‌رسانی، برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان آموزش و متصدیان غرف بازیافت و... را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی منطقه در حوزه مدیریت پسماند برشمرد.

انتهای پیام 

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 24163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =