بهره‌برداری از فاز نخست شاهراه اتصالی شهید بروجردی؛ پاییز امسال

در بازدید جمعی شهردار تهران با همراهی تعدادی از معاونین و مدیران ارشد شهری و محمد جواد خسروی شهردار منطقه هجده و جمعی از مدیران مدیریت شهری منطقه، آخرین وضعیت احداث بزرگراه شهید بروجردی بررسی شد و از این پروژه بازدید میدانی بعمل آمد .

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۸ - محمد جواد خسروی شهردار منطقه گفت: پروژه شهید بروجردی گشایش بسیاری در ترافیک شهر تهران ایجاد می‌کند، این پروژه به طور مشترک بین مناطق ۱۸ و ۹ برقرار شده است که دارای دو قطعه است و ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه آزادگان محسوب می شود و شمالغرب تهران را به جنوب تهران وصل میکند و راهی مستقیم و مطلوب برای شهروندان تهرانی ایجاد می کند.

خسروی افزود: این بزرگراه از اتوبان ازادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر ساخته می شود و دارای ۵ تقاطع غیر همسطح است. قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طول تقریبی ۱ کیلومتر، ۲ تقاطع غیر همسطح را شامل می‌شود.

شهردار منطقه ۱۸ همچنین در خصوص زمان بهره برداری فاز نخست این کلان پروژه گفت: بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود و بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر ماه راه اندازی می‌شود. همچنین تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن جهت بهره برداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و پس از  گذشت ۸ سال متوقف بودن پروژه، مردم می‌توانند تا پایان امسال از بخش اول پروژه شهید بروجردی بهره‌مند شوند.

محمد جواد خسروی در ادامه این بازدید گفت: برای ادامه پروژه ما دو معارض داریم که با یکی از این معارضین در حال پیگیری بحث های حقوقی هستیم و با دیگر معارض در حال تهاتر هستیم که مشکلی برای ادامه روند پروژه بوجود نیاید و به یاری خدا بتوانیم فاز اول را که در مجموع ۹.۳ کیلومتر است افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد : بخش عمده ای از این ابرپروژه شهری بین منطقه ۱۸ و منطقه ۹ مشترک است که نزدیک به ۵ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است. در فاز دوم که ۱۹ معارض دارد  به دنبال حل مسائل هستیم و توافقات را انجام می دهیم که تا آخر سال بتوانیم فاز دوم را نیز افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 24248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =