اجرای طرح ضربتی برای مقابله با بارش‌های احتمالی در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ گفت: اقدامات لازم برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و وقوع سیلاب در کانال ها ،مسیل ها و نقاط آبخیز منطقه۱۴انجام شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده،   اقدامات لازم برای استقرار ماشین آلات و نیروهای عملیاتی در نواحی پرخطر انجام شده است.
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴ در توضیح بیشتر گفت: علاوه بر استقرار نیروها و تجهیزات لازم در نقاط مختلف منطقه برای مواقع مورد نیاز، تمام مسیل‌ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب، به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در هنگام وقوع سیلاب نداشته باشیم.
وی با اشاره به  طرح ضربتی و پیشگیرانه حوزه خدمات شهری و محیط زیست  برای لایروبی کلیه کانال ها، حوضچه های زباله گیر و مسیلها گفت: به منظور مقابله با آبگرفتگی و سیلاب و کنترل شرایط ناشی از وقوع بارندگی روزهای آینده، لایروبی چاه های جذبی و پاکسازی کانال ها، مسیل ابوذر و مسیل سرخه حصار به عنوان بزرگترین مسیلهای شرقی تهران همچنین  حوضچه های زباله گیر  منطقه به صورت مستمر و دقیق انجام می شود.
سالاری پور  با اشاره به جمع‌آوری برگ درختان و نخاله‌ها در سطح منطقه و هماهنگی با نیروهای سازمان آتش نشانی افزود: علاوه بر بررسی محله‌های پرخطر که  به واسطه بارش باران دچار آبگرفتگی می شوند، تعامل با  نیروهای سازمان آتش نشانی انجام شده تا در صورت بروز حوادث احتمالی در کمتر از نیم ساعت خود را به محل حادثه احتمالی برسانند.
شهردار منطقه با اشاره به اعزام نیروهای خدماتی از این منطقه  به سایر نقاط پرخطر و اماکن متبرکه که در پی جاری شدن سیل متحمل خسارات و حوادث شدند، از پاسخگویی  سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه در نواحی ششگانه  به شهروندان خبر داد و گفت: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته و همکاری همه دستگاه‌ها  از خطرات احتمالی به سلامت عبور کنیم و در همه نقاط شهرتهران شرایط  بدون بحران حاکم شود.

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 24376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =