توجه به نوآوری منجر به حرکت شهر به سمت هوشمندسازی می‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شهر هوشمند، شهرداری مانند شتاب دهنده کسب و کار عمل می کند و توسعه مسائل با استفاده از نوآوری به ویژه در بافت فرسوده منجر به توسعه شهر به سمت هوشمندسازی می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

در این مراسم که به میزبانی شهرداری تهران انجام شد، جمعی از مدیران و معاونان این دو نهاد حضور داشتند؛ برگزاری جلسات و تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری به تدوین یک تفاهم نامه مشارکت بین این دو نهاد و راهبرد پنج ساله بین آنها منجر شد.

سورنا ستاری در این مراسم اظهار کرد: زمینه های همکاری شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری گسترده است؛ مانند حوزه های فرهنگی از جمله خانه های خلاق، هوشمندسازی شهر، تکنولوژی های جدید در حمل و نقل و واگن‌های متروی ملی که تست های نهایی آن در حال انجام است و در این حوزه برای پیاده سازی ایده ها در خدمت شهرداری هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در شهر هوشمند، شهرداری مانند شتاب دهنده کسب و کار عمل می کند و توسعه مسائل با استفاده از نوآوری به ویژه در بافت فرسوده منجر به توسعه شهر به سمت هوشمندسازی می شود.

استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای توسعه خانه های خلاق

به گزارش خبرنگار شهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روی موضوع خانه های خلاق در سال‌های گذشته تمرکز کردیم و پروژه های موفقی پیاده سازی شده است. امیدواریم در تهران نمونه های مناسب دیگری را پیاده سازی کنیم، هرچند شاید نمونه هایی از این خانه ها از قبل فعال هستند اما  تبدیل بافت های فرسوده و بهره گیری از بافت‌هایی که استفاده نمی شود  می تواند  به شرکت ها و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند کمک کند.  

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 24468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =