اقامه نماز ظهر عاشورا در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ گفت: نماز ظهر عاشورا همزمان با روز دهم محرم با حضور هیئات مذهبی، مدیران منطقه ۱۰ و عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله(ع)، در معابر اصلی منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، رضا شرفی با اشاره به برپایی مراسم اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا گفت: این فریضه مهم دینی همزمان با ظهر روز دهم محرم با هدف اشاعه فرهنگ اقامه نماز جماعت میان شهروندان، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تکریم شعائر و معارف اسلامی با مشارکت هیئات‌ و مساجد در خیابان رودکی برگزار شد.

وی با تاکید بر تبعیت از سیره ائمه اطهار و امام حسین (ع) اظهار داشت: توجه به ادای فریضه نماز اول وقت و نهادینه شدن آن میان مردم، از مهمترین درس‌های قیام عاشورا بود که امام حسین (ع) در کارزار نبرد و حتی در آخرین لحظه‌های زندگی پر بارشان به همگان آموختند و با همین رویکرد لازم است مردم به ویژه جوانان به همه زوایای آشکار و پنهان فلسفه عاشورا توجه داشته باشند.

شرفی همچنین به همراه جمعی از مدیران منطقه در شب عاشورای حسینی، در هیات صاحب الزمان (عج) در بوستان ۲۲ بهمن حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه، با حضور در هیات ریحانه النبی(س)، پرچم مزین به نام مقدس امام حسین (ع) را به هیات امنای این هیات اهدا کرد. وی همچنین پرچم مزین به نام متبرک امام حسین (ع) را به هیات مکتب الحسین (ع) واقع در امامزاده معصوم اهدا کرد.

وی در ادامه، در هیات محبان الرضا (ع) حضور یافته و پرچم مزین به نام متبرک امام حسین (ع) را به این هیات اهدا کرد.

شهردار منطقه صبح و ظهر روز عاشورا هم در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) و مسجد باب الحوائج (ع) واقع در خیابان کمیل حضور یافت و در جمع عزاداران حسینی به سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

انتهای پیام 

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 24745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =