نقش موثر اطلاع‌رسانی به شهروندان در مدیریت پسماند از مبدا

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اهمیت موضوعات مرتبط با پسماند گفت: طرح جمع آوری خشکاله در غرفه های بازیافت و توسط خودروهای ملودی منطقه همراه با آموزش و فرهنگ سازی آموزش گران اداره بازیافت در اماکن مسکونی، تجاری، آموزشی، مذهبی و عمومی منطقه انجام می شود.

به گزارش شهر ‌و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی با اشاره به اینکه پسماند تر و تولید شیرابه ناشی از آن باعث ایجاد آلودگی و انتشار بیماری‌های مختلف می‌شود، گفت: به منظور حذف پسماندهای تر از چرخه زباله‌های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دوریخت آنها، گام دیگری با مبادله خشکاله های جمع‌آوری شده توسط دوستداران محیط زیست در غرفه ها و هایپر مارکت پسماند منطقه ۱۳برداشته شد.
احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ نیز  گفت: اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا از طریق سامانه ۱۳۷ با انجام تبلیغات محیطی، برگزاری کلاس آموزشی با هدف ارتقای دانش کارشناسان آمار و اطلاع رسانی با حضور مدرسان سازمان مدیریت پسماند، اجرای طرح تولید کود کمپوست از پسماندهای تر تفکیک شده میادین میوه و تره بار برای تامین خوراک دام و طیور و... از جمله اقدامات اداره بازیافت منطقه ۱۳ در این راستا است.
معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۳ افزود: برپایی دوره های حضوری و مجازی ویژه قشرهای مختلف شهروندان با محوریت آشنایی آنان با پسماند خشک، تر، نحوه تفکیک پسماند خشک، غرفه بازیافت و خودروی ملودی، آموزش چهره به چهره اصناف، مراکز تجاری و آموزشی، روزهای بدون پسماند و جمع آوری شیشه های ساختمان و لاستیک های فرسوده، از سایر فعالیت اداره مدیریت پسماند است.

انتهای پیام

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 24788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =