آمادگی مترو برای انعقاد قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین تجهیزات

یک فوریت لایحه شهرداری در خصوص اعطای مجوز به شهرداری (شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه) جهت انجام معاملات مربوط به خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی (اورهال) جهت تجهیزات ثابت و متحرک مترو تهران، بررسی و با ۲۰ رأی موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا با بیان اینکه ما شاهد فرسودگی ناوگان هستیم و باید تعمیرات به فوریت انجام شود، اظهار کرد: در بودجه امسال پیش بینی کردیم که از محل منابع شهرداری و دولتی، تأمین تجهیزات انجام شود.

وی افزود: مشارکت بخش خصوصی با شهرداری برای تأمین تجهیزات به میزان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان و با بخش دولتی ۱۸۰ میلیارد تومان باید با مجوز شورای اسلامی شهر تهران باشد که سقف معاملات از سوی شهرداری، چهار هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه این لایحه برای ارائه مجوز به شرکت جهت انجام معاملات به شورا ارائه شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات آماده شده که امیدواریم سقف خرید با مجوز شورا برای ما آزاد شود و بتوانیم این قرارداد را منعقد کنیم. ۲۲۰ میلیارد تومان از این قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی از تسهیلات کرونایی بوده که سال گذشته اختصاص یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۲۰ میلیون دلار نیز از سوی دولت پیش بینی شده که نیاز به مجوز شورای اسلامی شهر تهران دارد. تقاضای ما این است که با یک فوریت طرح موافقت کنند.

شایسته اصل با بیان اینکه از تمام بودجه ای که برای تأمین تجهیزات مترو پیش بینی و اعلام شد، حتی یک ریال جز برای حقوق و مزایا پرداخت نشد، اظهار کرد: تنها یک بار ۱۰ میلیارد تومان و بار دیگر ۱۱ میلیارد تومان برای خرید چرخ به شرکت بهره برداری مترو تزریق شد.

میثم مظفر نیز با بیان اینکه در بودجه امسال پنج هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و اورهال مترو، پیش بینی شده است، گفت: گزارشی باید در خصوص تخصیص نقدینگی برای توسعه مترو و پیشرفت امور که از دغدغه های ما به شمار می رود، ارائه شود.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 24878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =