لزوم تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران در قالب برنامه‌ریزی استراتژیک

در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که به ریاست سید جعفر تشکری هاشمی و با حضور هر سه عضو این کمیسیون برگزار شد، مفاد سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران (۱۴۰۴ - ۱۴۰۱) و لایحه اصلاح مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهر، همزمان با جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لایحه اصلاح مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران که از سوی معاونت مالی و اقتصاد شهری پیشنهاد شده بود، ابعاد فنی، تخصصی، اقتصادی، حقوقی و قانونی این لایحه بررسی شد و اعضا با کلیات طرح پیشنهادی که به ایجاد شفافیت در اسناد مالی و احقاق حقوق شهرداری تهران منجر می‌شود، موافقت کردند.

در ادامه این جلسه، مفاد سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران (۱۴۰۴ - ۱۴۰۱) که یک فوریت آن در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، لزوم تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران در قالب برنامه‌ریزی استراتژیک را مورد تأکید قرار داد و گفت: در تدوین سند، دقت در ترتیب و تواتر برنامه‌ها و همچنین توجه مضاعف به موضوعات اساسی و اصلی و مسائل اورژانسی و حیاتی از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

علی اصغر قائمی دیگر عضو این کمیسیون با تأکید بر لزوم تبیین در ترسیم خطوط راهنمای کلی در چارچوب برنامه و برنامه‌ریزی با توجه به توسعه پایدار و متوازن اعلام کرد: اولویت‌ها را نباید از آسمان‌ها بر روی زمین بیاوریم، بلکه آنها را باید بر اساس وضع موجود و واقعیت‌ها، احصا و تعیین کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز بر لزوم توجه به برنامه‌های قبلی شهرداری تهران در تدوین برنامه جدید، تأکید و خاطرنشان کرد: برنامه باید از چارچوب منظم و منسجم برخوردار باشد و در تدوین آن، الزامات و شرایط روز به همراه واقعیت‌های موجود، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 24914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =