فروش یک پلاک ثبتی در تهران برای توسعه مترو

لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله پلاک ثبتی ۱۸۰۶۵ فرعی از ۶۷۱۸ اصل قطعه ۳ مفروز از پلاک ۳۲۶ بخش ۲ تهران (مجتمع ایستگاهی مترو دردشت) در هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی و با حداکثر آراء تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه شورا در خصوص لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت اظهار کرد: این پلاک به متراژ یک هزار و ۵۶ متر با ارزش ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه هشت واقع شده است.

وی افزود: ما در تبصره ها این موضوع را لحاظ کردیم که شهرداری ملزم است درآمد حاصل از فروش را صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند و پلاک را در زمان عقد قرارداد بر اساس قیمت کارشناسی روز واگذار کند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اظهار کرد: با توجه به اینکه درآمدهای شهرداری تهران با مشکل مواجه است، پیش بینی می شود که اعتبارات برای اورهال و تأمین تجهیزات در شهرداری تأمین نشود، لذا پیشنهاد می کنیم درآمد حاصل از فروش این پلاک به جای توسعه مترو به اورهال آن اختصاص پیدا کند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه فضای مورد نظر از درخت برخوردار است، یادآور شد: باید تبصره‌ای اضافه شود که خریدار نسبت به رعایت قانون و حفظ درختان این پلاک ثبتی اقدام کند.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 24978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =