۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 2526

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری تهران از بانک مرکزی انتظار اقدام فوری دارد

یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان تیرماه باید منتشر شود
شهرداری تهران از بانک مرکزی انتظار اقدام فوری دارد

شهر: رئیس شورای شهر تهران گفت : در صورت تعلل و تاخیر سیستم بانکی یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران تا پایان تیر می سوزد.

 محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با شهر با بیان این مطلب که در شرایط سخت کرونایی که اعتبارات عادی بودجه تحقق نمی پذیرد تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است، گفت: نمی شود انتظار داشت که ظرفیت مترو و اتوبوس برای حفظ فاصله اجتماعی افزایش یابد اما اعتبارات آن را تخصیص نداد. این یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۳۹۸ است که تا آخر تیرماه فرصت انتشار دارد.
او در ادامه گفت: شهروندان تهرانی از رئیس کل بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند و دستور انتشار فوری اوراق را در فرصت کوتاه باقی مانده  به بانک رفاه بدهد.

مهلت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که معادل یکهزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس مصوب شده بود، در پایان سال گذشته برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

 از  اوراق مشارکت مصوب سال ۱۳۹۷ نیز شهرداری تهران تنها توانست ۱۳۰۰ میلیارد تومان را منتشر کند و بفروشد که خریدار ۹۱۰ میلیارد تومان از آن که بانک آینده بود، نیمی از این مبلغ را هفته گذشته به حساب شهرداری واگذار شد و نیمی دیگر (۴۵۵ میلیارد تومان)  همچنان به حساب شهرداری واریز نشده است.  

۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 2526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =