لزوم افزایش هماهنگی بین بخشی در مدیریت بحران 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مشکل اصلی در موضوع مدیریت بحران نه کمبود امکانات که موضوع هماهنگی بین بخشی است.

به گزارش شهر، نمایندگان‌ سازمان‌های تخصصی استان‌های مرکزی و اردبیل به عنوان پیشتاز و معین منطقه ۹ تهران در حوزه مدیریت بحران با هدف شناخت ظرفیت‌های سازمان مدیربت بحران شهر تهران، هم‌افزایی و افزایش هماهنگی در زمان بحران از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران بازدید و با سامانه‌ها و امکانات مورد استفاده آشنا شدند.

در این برنامه که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهردار منطقه ۹ تهران، مدیران بحران شهرهای اراک و اردبیل و حضور نمایندگان سازمان‌های تخصصی این دو استان به همراه مدیر بحران منطقه ۹ و کارشناسان این ستاد برگزار شد، اهداف تعیین شده در دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران استان‌های معین و پیشتاز و جانشین در کلان‌شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، هم‌افزایی هر چه بیشتر استان‌های معین جهت امدادرسانی در زمان طلایی و ساعات اولیه وقوع حوادث، به حداقل رساندن زمان اعزام و حضور  به موقع استان‌های معین در محل ماموریت‌های تعیین شده، ارزیابی کاستی‌های موجود و انجام اقدامات عاجل در خصوص رفع آن، برنامه‌ریزی و گسیل نیروها و امکانات از منابع استانی بر اساس نیازهای مناطق آسیب‌دیده، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در مدیریت بحران، شفافیت نقش‌ها و تسهیل در پاسخگویی دست‌اندرکاران، جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت سرمایه‌ها و اعمال مدیریت یکپارچه با فرماندهی واحد در مدیریت بحران اهدافی است که به منظور افزایش هماهنگی دستگاه‌های مختلف درباره آنها بحث شد.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریبت بحران شهر تهران در این نشست با بیان این که طراحی این دستورالعمل اقدام بسیار خوبی بود، یادآور شد: مشکل اصلی در موضوع مدیریت بحران نه کمبود امکانات که موضوع هماهنگی بین بخشی است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسات مشترکی افزود: این بازدیدها می‌تواند منجر به افزایش هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف مدیریتی در کشور شود.

در ادامه این نشست سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات برای افزایش هماهنگی بین بخشی، جمع‌بندی نهایی و عملی چنین جلساتی را برگزاری تمرین مشترک امدادی با استان‌های معین عنوان کرد.

در ادامه این برنامه، حاضران ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران با سامانه‌های به کار رفته در این مرکز و طرح‌های مدیریت بحران پایتخت آشنا شدند.

انتهای پیام/

۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 25331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =