واگن ملی به زودی رونمایی می شود

شهر: شهردار تهران از رونمایی واگن ملی و ساخت ۱۰۵ واگن جدید در واگن سازی تهران خبر داد.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم بهره برداری از دو رام قطار متروی جدید تهران که به صورت مجازی در آن شرکت کرد، با تاکید بر ضرورت افزایش واگن های متروی تهران گفت: با این دو رام در مجموع ۷۷ واگن به ناوگان متروی تهران اضافه شد، بخش عمده ای از مشکلات مترو این است که زیرساخت هایش به خوبی فراهم شده است اما متناسب با آن واگن ها و تجهیزات متحرک به آن وارد نشده است. یکی از اهدافی که در این دوره از مدیریت شهری تعقیب شد این بود که با استفاده از ظرفیت های داخلی این واگن ها تامین شود و در همین راستا استفاده از کارخانه های ساخت واگن داخلی مانند واگن سازی تهران و  کاهش وابستگی به قطعات خارجی در شرایط تحریم یک مسیر راهبردی در حال پیگیری است.

او افزود: هم اکنون ساخت ۱۰۵ واگن جدید در واگن سازی تهران در دستور کار است و همچنین در راستای ساخت واگن ملی هم در مردادماه قطعات آماده شده ساخت واگن ملی به نمایش گذاشته می شود.

شهردار تهران ادامه داد: برای تهیه ۶۳۰ واگن قطار هم پیشنهادی به طرف چینی ارائه شده و در آخرین جلسه با سفیر چین در دستور قرار گرفت. دولت و بانک مرکزی تاییدیه های لازم برای عقد این قرارداد را داده اند.

حناچی به احتمال بیکاری کارگران واگن سازی پارس اشاره کرد و گفت: بیکاری واگن سازی در تهران یک نگرانی است که به هر صورت کاهش سفارشات می تواند این پیامد را به دنبال داشته باشد. ولی با تلاش هایی که انجام شده مدیریت شهری اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد و به دنبال کسب سفارش برای متروی تهران و سایر شهرها برای این کارخانه است.

او به ساخت خط ۱۰ متروی تهران اشاره کرد و گفت:  مقدمات ساخت این خط آغاز شده و بخش اول آن از میدان کتابی به سمت منطقه ۲۲ آماده است و به زودی اعلام می شود، بارگذاری های سنگین در منطقه ۲۲ متناسب با برنامه های حمل و نقل عمومی در این منطقه نیست و لازم است توجه بیشتری به آن شود.

شهردار تهران در پایان با تاکید بر افزایش ظرفیت متروی تهران گفت: ضرورت مقابله با کرونا ایجاب می کند که فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت شود و این به معنای افزایش ظرفیت آن است که شهرداری تهران تلاش می کند آن را محقق کند.

در مراسم رونمایی از دو رام قطار مترو، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک تهران و علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه  نیز حضور داشتند.

*رام واحد شمارش قطار است. هر هفت واگن، یک رام قطار است.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 2549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =