از اعزام ۲ هزار پاکبان تا استقرار ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی در کشور عراق/ پنجشنبه آیین بدرقه خادمان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: امسال ازدحام، شوق و استقبال زیادی برای مراسم اربعین وجود دارد و مسئولان و خادمان باید حساسیت‌های بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدامین توکلی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گردهمایی مواکب و فعالان اربعینی که عصر امروز ۷ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: امروز موکب داران موضوعات خوبی را اعلام کردند و این اربعین با اربعین‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد.

وی افزود: امسال ازدحام، شوق و استقبال زیادی وجود دارد و مسئولان و خادمان حساسیت‌های بیشتری باید داشته باشند و بیش از ۵ میلیون جمعیت برای شرکت در این مراسم تخمین زده شده است. 

توکلی‌زاده با اشاره به گرمای هوا در ایام اربعین بیان کرد: این اربعین گرم را تا به حال زائران تجربه نکرده‌اند و این موضوع در میزبانی ما اثرات زیادی می‌گذارد و به صورت ویژه‌تر باید برنامه ریزی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در زمینه خدمات شهری نیز نزدیک به ۲ هزار پاکبان در این ایام خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ اکیپ آتش نشانی نیز در مراسم اربعین مستقر خواهد بود، افزود: در شهر خرمشهر شهرداری منطقه ۱، چذابه منطقه ۳، مهران منطقه ۵، خسروی منطقه ۲۲ و در کربلا معاونت امور مناطق و منطقه ۸ استقرار دارند.

توکلی‌زاده بیان کرد: اربعین عراقی‌ها ۲۰ روزه است و به صورت دوره‌ای مشرف می‌شوند و با این حرکت از ازدحام در کربلا جلوگیری می‌کنند؛ توصیه می‌شود هموطنان ما نیز از توقف زیاد در کربلا جلوگیری کنند و کمک کنند این سفر زودتر آغاز شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: امسال مواکب ایرانی زودتر کار خود را آغاز می‌کنند و باید از همه ملیت‌ها پذیرایی کنیم و میزبانی از افرادی خاص پسندیده نیست.

وی افزود: ۲۵ میلیون جمعیت محب اهل بیت(ع) در این همایش جهانی شرکت می‌کنند و از چشم طمع دشمن نباید غافل شویم چرا که جریان‌های انحرافی مختلفی سعی می‌کنند که پیام اربعین به گوش‌ها نرسد.

توکلی‌زاده ادامه داد: برای زائران حج تشریفات زیادی داریم و برای این مراسم جهانی نیز باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و فراگیر کردن کار در اربعین روش‌های خود را می‌طلبد و می‌توانیم روی یک پیام خاصی متمرکز شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه پویش سلام فرمانده کار خود را انجام داد، گفت: ما اگر بتوانیم پویش سلام یامهدی را فراگیر کنیم، کار خوبی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما زمان بیشتری را در حوزه گفتمانی باید سپری کنیم، گفت: پنجشنبه ۱۰ شهریور آیین بدرقه خادمان را خواهیم داشت تا کار خادمی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: 25508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =