۸۸ درصد از اعضای گروه دوام را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست تقدیر از اعضای گروه مردم‌نهاد میراب در منطقه ۸ ، با اشاره به اهمیت نقش داوطلبان واکنش اضطراری محلات(دوام) در کمک به رفع بحران‌ها، بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از توان نیروهای داوطلب در انواع بحران‌ها تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، علی نصیری رئیس سازمان در جلسه ای که با حضور شهردار منطقه ۸، مدیر بحران شرکت آب و فاضلاب استان تهران، معاونان و مدیران سازمان، اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه و جمعی از داوطلبان گروه دوام و گروه میراب برگزار شد، با بیان این که بدون نقش مردم و حضور آنها مدیریت بحران شدنی نیست ، گفت: باید ملاحظات قانونی برای تسهیل اقدامات گروه‌های داوطلب را حل کرد و کمک حال گروه‌های داوطلب بود.

نصیری در ادامه این جلسه از وجود ١٥ کمیته تخصصی در سازمان مدیریت بحران شهر تهران خبر داد و با بیان این که در هر کمیته تخصصی باید یکی از اعضای گروه‌های دوام حضور داشته باشد، افزود: گروه دوام و میرآب منطقه ٨ از فعالترین نمایندگان دوام هستند که باید از آنها قدردانی کرد و همچنین زمینه آموزش تمامی داوطلبان گروه‌های دوام برای آشنایی با فعالیت میراب نیز باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد اعضا گروه دوام را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت:بایدگروه‌های داوطلب متخصص را هم فعال کنیم تا در کنار دوام مساجد و دوام مدارس، بتوان از ظرفیت آنها در مدیریت بحران استفاده کرد.

به گفته وی، منطقه هشت به واسطه بافت فرسوده زیاد در محله های وحیدیه و زرکش در هنگام وقوع زلزله و سیل مستعد بحران است که باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و تامین تجهیزات مناسب، توانایی منطقه را افزایش داد.

در ادامه فاطمه تنهایی شهردار منطقه ٨ در جلسه قدردانی از نمایندگان گروه‌های دوام و میرآب این منطقه ضمن قدردانی از فعالیت شهرداری تهران در سیل اخیر حومه تهران گفت: شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی خود بسیار مناسب و ارزنده اقدام کرد.

تنهایی با تاکید بر حساسیت منطقه ٨ در حوزه آب گفت: در همین راستا مخزنی در مسیر آب مسیل باختر تعبیه شده است و از ذخیره آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند.

او اضافه کرد: همچنین مخزن امدادگران نیز در حال احداث است و سعی می‌کنیم از آبهایی که هدر می‌رود استفاده بهینه شود.

شهردار منطقه ٨ در ادامه از حضور پررنگ زنان در گروه های داوطلب خبر داد و افزود: پابه کارترین نیروهای ما در گروه های دوام منطقه، زنان هستند.

در ادامه این جلسه، مراسم تقدیر و اهدای لوح به اعضای گروه داوطلب مردم‌نهاد میراب منطقه ۸  برگزار شد.

در متن این لوح تقدیر با امضای رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شهردار منطقه ۸ ، آمده است: بی‌تردید هر گامی که در راه ارتقا ایمنی کلان‌شهر تهران و آمادگی شهروندانش برداشته می‌شود، حاصل همت و تلاش همه کسانی است که حرکت خود را با توکل بر خداوند متعال و با هدف خدمت بی‌منت داوطلبانه آغاز نموده و در این راه دانش و تجربه خویش را در طبق اخلاص می‌نهند، از این رو از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ شما به عنوان اولین گروه مردم‌نهاد در شهر تهران که به صورت محله‌محور وظیفه آب‌رسانی در شرایط اضطراری را بر عهده داشته و منجر به ترویج فرهنگ ایمنی و توسعه ظرفیت‌های مدیریت بحران جامعه‌محور شده است قدردانی می‌کنم.

در ادامه یادآور شده است: تلاش مضاعف، خالصانه و همت والای‌تان در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشارکتی، زمینه دستیابی به شهری ایمن و آماده در برابر حوادث و سوانح را تسهیل می‌کند. از خداوند منان توفیق روزافزون شما را در خدمت به همشهریان مسالت دارم.

انتهای پیام

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 25509

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =