خدمات‌رسانی ۱۰۰ کیلومتری محور «راه کربلا» به همت شهرداری منطقه۲۲

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به خدمات رسانی ۱۰۰ کیلومتری شهرداری این منطقه در محور «راه کربلا» گفت: باتوجه به اینکه مسئولیت اربعین حسینی در مرز خسروی برعهده شهرداری منطقه ۲۲ است، اقدامات گسترده ای برای خدمات رسانی به هموطنان از سوی مدیریت شهری این محدوده غربی پایتخت در نظر گرفته شده که بخشی از این خدمات در حال حاضر به اجرا در آمده و بخش دیگر در حال انجام است.

وحیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار داشت: پایانه مرز خسروی متفاوت تر از مرزهای دیگر بین ایران و عراق است و به دلیل حجم کمتر تردد زائران در سالیان گذشته امکانات کمتری فراهم بود که امسال بعد از دو سال از شرایط کرونایی و حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی جمعیت به مراتب بیشتر حضور خواهند داشت که برنامه ریزی و زیرساخت های خدمات رسانی فراهم شده است.
وی افزود: از زمان برعهده گرفتن این مسئولیت تاکنون چهار مرحله مدیران اجرایی منطقه۲۲ از  مرز خسروی و قصر شیرین بازدید داشته اند و جلسه ای با وزیر محترم کشور، استاندار، فرماندار، شهردار، دهیار، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات در مرز خسروی و قصر شیرین داشته اند.
محمدی ادامه داد: در حال حاضر برآورد تجهیزات کارگری، تدارک غذا، آب و غیره برای هر دوره ۱۵۰نفر کارگر، گرفتن محل اسکان از شهرداری قصر شیرین در پایانه قصر شیرین، درخواست موکت و لوازم استراحت از قبیل کولر، پتو از طریق واحد تدارکات، هماهنگی لازم با واحد تدارکات و زیباسازی جهت نصب بنر، داربست و رنگ آمیزی، هماهنگی لازم با معاونت مالی جهت اجناس تدارکاتی از قبیل مواد شوینده، مواد غذایی، نوشیدنی، سیستم سرمایشی و موکت به مقدار کافی و هماهنگی لازم با نیروهای امنیتی شهر قصر شیرین صورت گرفته است.
شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد:  تهیه مخازن در موقعیت ۱۰۰کیلومتری ۲ محور کمربندی و راه کربلا قصر شیرین به مرز خسروی، نصب ۷دستگاه ماموت سرویس بهداشتی سیار هر کدام ۲۰چشمه جمعا۱۴۰چشمه که در حال حاضر دو دستگاه ماموت راه اندازی شده و چاه جذبی برای آب آن نیز در حال فراهم شدن است.
وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی لازم با معاونت های اجتماعی، منابع انسانی، بسیج و دیگر ادارات مربوطه، اعزام ۱۵۰نفر نیرو از نواحی و فضای سبز در هر مرحله، پست بندی مسیرهای فوق جهت نظافت و خدمت رسانی در امور رفت و روب خدمات شهری، هماهنگی لازم در خصوص اعزام ادوات تخصصی و غیر تخصصی از نواحی و اداره فضای سبز، هماهنگی و اعزام عوامل تاسیساتی و رنگ آمیزی و داربست و ... تا آخر هفته صورت خواهد گرفت.
محمدی گفت: یکی دیگر از اقدامات این است که کلیه پهنه تحویلی منطقه ۲۲ از نظر سمعی و بصری مورد بررسی قرار گیرد، بررسی محدوده تحویلی حدوداً ۱۰۰ کیلومتر رفت و برگشت واقع در خیابان اصلی قصرشیرین به نام راه کربلا و مسیر دوم کمربندی، تحویل محلی (پایانه اتوبوسرانی شهر قصر شیرین) جهت اسکان کارگران، هماهنگی لازم با مشاور کرمانشاه (جناب آقای سروش) فرماندار قصر شیرین و شهردار قصر شیرین هم به صورت مستمر صورت گرفته و در حال انجام می باشد.
مسئول ستاد اربعین حسینی در مرز خسروی عنوان کرد: اعزام خودروهای تخصصی و غیر تخصصی جهت اعزام به قصر شیرین (۴ دستگاه خاور – ۳ دستگاه فان- ۱ دستگاه جاروب بزرگراهی – ۲ دستگاه واترجت- ۳ دستگاه تانکر- ۱ دستگاه نیسان- ۳ دستگاه پیکاپ) صورت گرفت، همچنین هماهنگی لازم جهت اعزام نیرو با نواحی شش گانه و فضای سبز در ۳ مرحله، هر مرحله ۱۵۰ نفر به عمل آمده است، از سوی دیگر ۲ نفر از نیروهای مدیر منطقه جهت هماهنگی اولیه، عوامل مقنی جهت حفر چاه و نیروهای تأسیساتی در تاریخ ۲۶/۰۵/۱۴۰۱ به قصر شیرین به صورت ثابت اعزام شدند.

انتهای پیام/

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 25695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =