اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی برای هزار و دویست سالمند و توانیاب در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در بوستان های منتخب منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور گفت: ویژه برنامه های آموزشی و فرهنگی با هدف تکریم، افزایش نشاط اجتماعی  و آموزش مهارت‌های فردی ویژه اقشار دارای معلولیت و سالمندان برگزار می شود.
شهردار منطقه ۱۴ افزود: در این راستا از ابتدای تابستان تاکنون بیش از ۱۲۰۰ سالمند و افراد کم توان جسمی و حرکتی در قالب برنامه های دوشنبه های سالمندی و چهارشنبه های افراد دارای معلولیت  از ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، تفریحی و سلامت محوررایگان بهره مند شده اند.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای توانیابان و سالمندان درمنطقه گفت: در کنار برگزاری جشنواره های ادبی، فرهنگی و هنری  شرایطی مهیاشد تا علاقه مندان آثار هنری و فرهنگی خود را عرضه و به معرض دید عموم قراردهند.  
شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت ایجاد بستر مناسب برای حضور معلولان در جامعه و استفاده از توانایی‌ها و تجربیات آنها افزود:برای این منظور علاوه بر تجهیز بعضی از سراهای محله برای بهره مندی توانیابان از دوره های آموزشی،  اجرای مسابقات و فعالیت های ورزشی با هدف نشاط افزایی و ایجاد تعاملات اجتماعی در افراد دارای معلولیت اجرا شده و به صورت دوره ای مستمر خواهد بود.
سالاری پور در خصوص استقبال سالمندان منطقه از اجرای برنامه های تفریحی نیز گفت:   بازی های نشاط سالمندی با در برگرفتن طیف متنوعی از حرکات آسان، آشنا و فعالیت های نشاط بخش،  به منظور پیشگیری از بیماری‌های مختلف دوران سالمندی مثل آلزایمر، افسردگی و... برگزار شده  است.

وی همچنین از برپایی غرفه های سلامت محور در بوستان های منتخب چون آلاله، ابیانه و بسیج برای معاینه پزشکی و ارائه آموزش های سلامت محور رایگان همچنین عضوگیری از افراد علاقه مند برای فعالیت در کانون های سالمندان و توایابان اشاره کرد و یاداور شد: علاقه مندان  با مراجعه  به کانون های سلامت مستقر در محلات ۲۱ گانه منطقه می توانند در طول سال از فعالیت های آموزشی، ورزشی و فرهنگی بهره مند شوند.

انتهای پیام 

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 25737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =