تعیین تکلیف ۴۸پروژه بلاتکلیف به ارزش ۵۰هزار میلیارد تومان/ تحقق ۳برابری منابع مالی شهرداری توسط سازمان سرمایه‌گذاری نسبت به سهم تعیین شده

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران از تعیین تکلیف ۴۸ پروژه بلاتکلیف و بر زمین مانده شهرداری تهران در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی که از سنوات گذشته باقی‌مانده بود، به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

مهدی شریفیان در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در یک سال اخیر در دو حوزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری جدید و تعیین تکلیف پروژه های سرمایه گذاری شده در سنوات گذشته که تعطیل شده بود؛ کارهای مهمی انجام دادیم، گفت: در گام نخست بررسی های اولیه در این حوزه نشان می داد که در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با یکسری پروژه های رها شده روبه رو است که در صورت تعیین تکلیف و تکمیل این طرح ها می تواند برای مدیریت شهری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته باشد.

وی با پرداختن به ۴۸ پروژه تعطیل شده که در سنوات گذشته در قالب مشارکت و سرمایه گذاری اجرای آن شروع و بعد از بروز اختلاف نظر متوقف شده بود، افزود:  در سال های اخیر اموال شهرداری  در این پروژه ها که تعطیل یا نیمه تعطیل شده بودند، حبس شده بود. به این مساله نیز اعتقاد داریم با رفع موانع و مشکلات این پروژه های نیمه کاره در سال اول ۵۰ هزار میلیارد تومان شهرداری تهران آزاد نمی شود بلکه باید کارهای فنی و اصولی برای رفع موانع این طرح های سرمایه گذاری انجام شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران ادامه داد: برای حل مشکلات هر کدام از پروژه ها یک راه حل فنی اتخاذ کردیم تا بتوانیم موانع پیش آمده را رفع کنیم و ما به عنوان شهرداری و شریک مقابل بتوانیم بهره برداری های خودمان را داشته باشیم.

وی بیان کرد: به عنوان مثال یکی از پروژه های متوقف شده در شهر تهران مشارکت برای ساخت هتل ۵ ستاره دیدار در منطقه ۳ بود که ۵ سال از توقف آن می گذشت و در گذشته شریک توانسته بود ۶ طبقه منفی و دو طبقه رو را بسازد که متوقف شده بود. با اقداماتی که انجام شد کار ساخت این هتل دوباره آغاز شد.

شریفیان یادآور شد: در برخی از پروژه های متوقف شده نیز شریک حاضر به ارائه سهم شهرداری نبود که با اقداماتی که انجام شد توانستیم سهم شهرداری را در این مشارکت زنده کنیم و با تکمیل آن و فروش در بورس کالا بخش قابل توجهی از منابع مالی و سود متعلق به این پروژه به مدیریت شهری و شریک بازگردانده می شود.

وی با بیان اینکه امسال سهم سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در تحقق بودجه امسال ۲ هزار میلیارد تومان بود، تاکید کرد: این در حالی است که ۶ هزار میلیارد تومان از منابع مالی شهرداری در این حوزه محقق می شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه گفت: این در حالی است که با رفع مشکل یک پروژه سرمایه گذاری در منطقه ۲۰ به ارزش هزار میلیارد تومان رقم تحقق و زنده کردن منابع مالی شهرداری تهران در این بخش بیشتر نیز می شود.

وی درباره مشکلات پروژه تجاری و مسکونی خلیج فارس واقع در منطقه ۲۰ افزود: این پروژه قرار بود تا در زمینی به مساحت  ۱۰ هزار متر مربع ساخته شود. در سال ۹۱ قرارداد این مشارکت منعقد شده بود اما شریک به دلیل اینکه توانایی مالی لازم را نداشت پروژه را متوقف کرده بود و کار را به شریک دیگری واگذار کرده بود که باز هم به دلیل عدم توانایی مالی در ساخت این پروژه متوقف شده بود.

مهدی شریفیان ادامه داد: در این دوره زمانی که می خواستیم از پروژه بازدید کنیم، اجازه ورود ما را به پروژه نمی دادند اما با پیگیری های قضایی توانستیم به این پروژه ورود کنیم و با رفع موانع فرایند ساخت از سر گرفته شد که ارزش این پروژه هزار  میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 26652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =