علی اصغر قائمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تونلهای مترو در مجموع از دو روش ساخته میشود، گفت: تونلها یا از روش TBM و یا با روش های قدیمی توسط بیل مکانیکی حفر میشوند که روش اول سرعت کار و کیفیت را افزایش می دهد. اگر تکنولوژی روز دنیا، فناوری جدیدی را در این زمینه ارائه دهد شهرداری استقبال خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری همواره سعی کرده از ابزارهای نو در حد مقدور و به نحو احسن استفاده کند، یادآور شد: ما هنوز تکنولوژی جدیدی در حفاری نشنیدهایم که ابداع شده باشد و از آن استفاده نکرده باشیم. در حال حاضر برای مسیرهای طولانی و سخت که امکان ورود TBMوجود دارد از این روش استفاده می شود.
وی با بیان اینکه در تجهیزات ریل و مسیر در مترو تهران از دو مدل قطارهای ای سی و دی سی استفاده می شود، تصریح کرد: رویکرد بر این است که قطارهای دی سی توسعه پیدا کنند اما باید از آنچه داریم استفاده کنیم و امکان نگهداشت آن را داشته باشیم.
قائمی با اشاره به وضعیت مترو در بخش سیگنالینگ و کنترل و مدیریت یکپارچه خطوط و قطارها، خاطرنشان کرد: شهرداری از سیستمهای مختلف در این زمینه استفاده میکند که ترجیح بر این است به سمت یکپارچه شدن پیش برود. هر خطی ساخته شده تجهیزات سیگنالینگ نیز توسط پیمانکار نصب شده است اما به دلیل اینکه در زمان های مختلف نصب شده سیستم آن متفاوت است که باید سیستم مرکزی برای تجمیع آن وجود داشته باشد و یکپارچهسازی صورت بگیرد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه متروی تهران از لحاظ ایستگاهها و تجهیزات ایستگاهی در مقایسه با بسیاری از کشورها وضعیت خوبی دارد، گفت: در کنترل مسافر، فروش بلیت و حجم مسافر در حال حاضر از روشهای نسبتا جاری دنیا در مترو تهران استفاده میشود اما روشهای دیگری نیز وجود دارد که نیاز است به تدریج شهرداری در صورت استقبال مردم به آن بپردازد. برای مثال استفاده از نرم افزارهای موبایلی همچون تولید بارکد دو بعدی و خوانش آن توسط تجهیزات موجود در ایستگاهها یکی از این روشهاست که میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
انتهای پیام/
نظر شما