آیین تکریم و معارفه معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد

آیین تکریم و معارفه معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با حضور شهردار پایتخت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم معارفه لطف الله فروزنده معاون جدید مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و تکریم ابوالفضل فلاح معاون پیشین این معاونت، امروز - چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱- با حضور شهردار تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در گام و سال اول مدیریت شهری از گردنه هایی مانند تنش مالی و رکود در شهر عبور کردیم. تدابیر آقای فلاح در معاونت مالی باعث شد که ۹۹ درصد منابع نقد و غیر نقد را تأمین کنیم و در کنار آن سامان یافتگی بحث دستمزد پرسنل، فرصتی برای ما فراهم کرد که بتوانیم بدون دغدغه پرداخت حقوق شان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح رویه ها و ایجاد شرایط مناسب برای استیفای حق و حقوق شهر در این یک سال انجام شد، افزود: به عنوان مثال در بازپس گیری املاک، بحث ارزش افزوده و دریافت امکانات از طریق دولت و تزریق آن به مجموعه و نیز تصحیح روندها و رویه ها شرایط را برای ما مطلوب تر کرد.

زاکانی عبور از ابهامات و ایجاد شفافیت را سرفصل دیگری از اقدامات برشمرد و ادامه داد: این کارها انجام شد تا بر اساس آن از بسیاری از مفسده ها جلوگیری شود و نیز گام‌های موثری دیگری مانند خرید از بورس و ارائه املاک به صورت شفاف در بورس برداشته شود. در زمینه جنبه های مشارکتی هم اقدامات بسیار خوبی از جمله شناسایی ۲۳۱ پروژه انجام شد .

شهردار تهران ضمن خدا قوت و تشکر از معاون سابق معاونت مالی به جهت دنبال کردن اهداف ترسیم شده، اضافه کرد: با بازنگری در شرایط مسیری را دنبال می کنیم که زمینه تحقق اهداف عالی را فراهم کند. ضمن اینکه باید رویه گذشته را برای استیفای حقوق شهر دنبال کنیم که یک بخش آن از طریق مولدسازی است، باید با تشدید این گام ها امکانات مان را افزایش دهیم. زیرا راهی که سالیان سال برای اداره شهر طی می شد، کفاف تحول در شهر را نمی دهد؛ از طریق مشارکت ها باید زمینه ای فراهم کنیم که شهروند، شهر و سرمایه گذار از این مشارکت سود ببرند. 

زاکانی با اشاره به اینکه در مبحث مالی از آنچه شورا ما را مکلف کرده بود عبور کردیم، گفت: ساماندهی مالی و اقتصادی باید طوری رقم بخورد تا ما بتوانیم در کنار جنبه مالی که نیاز به انتظام و دقت دارد، یک بازی بزرگ تعریف کنیم که در آن مولدسازی حرف اول را بزند.

شهردار تهران یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که سال گذشته شروع شده و نیاز به تشدید دارد، تعیین تکلیف و بستن پرونده های باز است. البته همچنان در حوزه مشارکت ها، املاک و دیگر بخش‌ها پرونده های باز وجود دارد که باید بسته شود.  

به گفته وی؛ ۹۰ کلان پروژه در ۴ تحول از جمله تحول کالبدی، تحول درون شهرداری، تحول نرم و تحول فناورانه تعریف شده که جهت گیری آنها نیز مشخص است. 

به کزارش شهر در ادامه این مراسم، ابوالفضل فلاح معاون سابق مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه خدا را شاکرم که توفیق یک سال خدمت به مردم شریف تهران حاصل شد؛ گفت: از هفته اول برنامه ها را در محورهای مالی و محاسباتی، خزانه و دیگر محورها اجرایی کرده و مولدسازی دارایی ها که در شهرداری مغفول مانده بود را در حوزه ملکی و غیر ملکی پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه امانت داری، صداقت و وفای به‌عهد را بر اساس سیره معصومین (ع) و فرمایشات رهبری مورد توجه قرار دادیم، افزود: مجموعه عملکرد یک ساله در معاونت مالی، ۱۸ هزار میلیارد تومان برای شهرداری آورده داشت.  

براساس این گزارش، لطف الله فروزنده معاون جدید مالی و اقتصاد شهری شهرداری نیز در این مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد شهردار تهران بیان کرد: باید فصل جدیدی را در معاونت دنبال کنیم و مسیر تحولی که در این معاونت آغاز شده را ادامه دهیم.

وی لازمه پیگیری برنامه های مشخص شده را اصلاحات ساختاری و فرایندی، تسهیل گری، همدلی، تصمیم سریع و دقیق و نیز کمک و نظارت بر مجموعه ها به منظور حرکت در مسیر مشخص شده برشمرد و عنوان کرد: باید تمام ظرفیت معاونت را روی پروژه های احصا شده متمرکز کنیم و مشارکت مردم را جدی بگیریم.  

انتهای پیام/

۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: 26692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =