حل مشکلات محلات کم‌برخوردار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی است

شهردار منطقه۱۱ گفت: حل مشکلات محلات و شهروندان کم برخوردار، نیازمند حمایت نهاد های بالادستی و هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی است .

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ تهران، نخستین نشست شورای هماهنگی توانمندسازی محلات کم برخوردار با حضور معاون وزیر کشور، شهردار منطقه۱۱ و مدیران حوزه اجتماعی فرهنگی این منطقه در سالن جلسات برگزار شد.

در ابتدای این نشست توسط معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۱، گزارشی از وضعیت خدمات و امور توانمند سازی در محلات کم برخوردار ارائه شد و در ادامه شهردار منطقه۱۱ عنوان کرد: موضوعات اجتماعی و فرهنگی از جمله دغدغه های مهم کشور است .

 او افزود: موضوعات اجتماعی که در برگیرنده معیشت شهروندان است؛ از جمله مسائل مهم و مطالباتی است که کلیه دستگاه ها باید برای رفع آن هم افزایی کنند .

 موسوی گفت: به دلیل جغرافیای خاص منطقه۱۱ و قرارگیری ساختمان های پردیس حکومتی در این محدوده باید برای حل معضلات اجتماعی همتی مضاعف به کار گرفت.

 شهردار منطقه۱۱ تهران ضمن اشاره به تاثیر بافت تجاری این محدوده بر زندگی و روزمره اجتماعی مردم محلات مرکزی شهر گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تلاش مسئولین باید در راستای رفع مشکلات مردم باشد به خصوص مشکلات مرتبط با خانواده ها و محلات کم برخوردار.

 او تصریح کرد: در منطقه۱۱ محدوده ها و خانواده های کم برخوردار را شناسایی کردیم و برای توانمند سازی تا کنون اقدامات متعددی انجام شده که البته کفایت نمی کند چرا که تلاش و همت و هم افزایی تمامی دستگاه هارا می‌طلبد و این الزام است .

 سید محمد موسوی در انتها خاطر نشان کرد: ۲۱ دستگاه اجرایی متولی حل این مشکلات هستند که باید از ظرفیت شهرداری در محلات استفاده کرد و چاره اندیشی کرد و ما در منطقه۱۱ کماکان با بررسی و اقدام کارشناسی شده تلاش می کنیم تا معضلات مرتفع شود . 

 در ادامه این نشست، کارشناسان و مدیران حوزه اجتماعی فرهنگی منطقه۱۱ به بیان دغدغه و چالش های پیش رو پرداختند و مقرر شد این نشست ها تداوم داشته باشد و گزارشات مستمر از پیشرفت محلات و خانواده های کم برخوردار به مراجع ذی صلاح برای انتقال تجربه و همکاری مطرح شود .

انتهای پیام 

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 26909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =