طرح تشکیل گروه‌های دوام مسجدمحور در منطقه ۱۹ کلید خورد

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از پیوستن  اولین مسجد این منطقه به طرح تشکیل گروه های دوام (داوطلب واکنش اضطراری محله) مسجد محور خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی در خصوص اجرای طرح تشکیل گروه های دوام مسجد محور گفت: بی شک آمادگی شهروندان در پیشگیری و مقابله با بحران ها می تواند نقش موثری در مدیریت بحران بویژه در محلات داشته باشد به همین منظور اولین گروه دوام مسجد محور با ۴۰ عضو در مسجد سیدالشهداء شهرک وصال تشکیل شد.
 او ادامه داد: این افراد در کنار سایر گروه‌های دوام می‌توانند به امر پیشگیری بپردازند و راه‌های پرخطر را شناسایی و پیگیری‌ها و اقدامات را برای رفع خطر و ارتقای ایمنی محله خود انجام دهند.
فرهادی با اشاره به فعالیت ۱۳ خانه دوام در محلات منطقه افزود: طی ۶ ماهه اول سال بیش از ۷۵ نفر در این خانه ها عضو گیری شده اند و دوره های تئوری و عملی کمک های اولیه، مبانی مدیریت بحران، آتش نشان داوطلب، اطفاء حریق، بازدید و نحوه استفاده از تجهیزات آتش نشانی را سپری کرده اند.
به گفته سرپرست شهرداری منطقه از ابتدای سال جاری ۸۰ نفر از شهروندان به عنوان آتش نشان داوطلب دوره های اطفاء حریق، حمل مصدوم، آشنایی با نحوه پناه گیری و مدیریت بحران در زلزله را فرا گرفته اند.

انتهای پیام 

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 26913

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =