اطلس شهری کودکان و نوجوانان در منطقه ۲ رونمایی می‌شود

شهردار منطقه ۲ گفت: به مناسبت هفته ملی کودک و همچنین نکوداشت هفته تهران نخستین اطلس شهری کودکان و نوجوانان رونمایی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ ،مهدی صالحی  با بیان اینکه کودکان به عنوان سرمایه های اجتماعی بالقوه جامعه دارای سهم ویژه ای از شهرها و فضاهای شهری هستند گفت: توجه به حقوق و نوع زیست کودکان یک اصل بنیادین در دنیای کنونی محسوب می شود  و برهمین اساس اجرای طرح شهر دوستدار کودک  دراولویت برنامه های مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.
 وی افزود:به منظور تعهد به اجرای کنوانسیون حقوق کودک در سطح محلی و با هدف توسعه ی برنامه های شهر دوستدار کودک؛ اطلس شهری کودکان و نوجوانان منطقه ۲ توسط حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه  تهیه و تدوین شد.
صالحی بیان داشت:اطلس شهری کودکان به عنوان راهنمای ملی توسعه شهر دوستدار کودک و با هدف  شناخت جامع از ابعاد مختلف مساله و آگاهی کامل از وضعیت موجود و فعلی شهر در رابطه با شاخص‌ها و متغیرهای حوزه کودکان و نوجوانان تهیه شده است .
به گفته شهردار منطقه۲ ، ویژگی های کمی- کیفی ، جمعیت شناختی، آشنایی با پتانسیل های جغرافیایی، اقلیمی، اقتصادی سطح منطقه ، برآوردنیازها و کمبودهای این قشر و همچنین امکانات و تسهیلاتی که درشرایط فعلی در اختیار آنان قرار دارد از جمله اطلاعات قابل دسترس در این اطلس است.
وی افزود : در این  اطلس تصویری روشن و روزآمد از مشکلات کودکان و نوجوانان و همچنین تحلیل میزان دسترسی آنها به انواع خدمات حقوقی، سلامت، بهداشت، تغذیه، ایمنی و حمل و نقل برای هرگونه چشم انداز و سیاستگذاری دراین حوزه فراهم شده است.

انتهای پیام

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 27052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =