وعده مدیریت شهری برای اجرای ۵ پروژه عمرانی در شهرری/ همکاری سازمان بوستان‌ها برای احیای ۷۰ هکتار جنگل‌کاری در بیمارستان رازی

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از وعده مدیریت شهری برای اجرای ۵ پروژه عمرانی تا انتهای سال در شهرری خبر داد.

جعفر شربیانی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به جلسات هفته گذشته کمیسیون شهرسازی و معماری با معاونان و مدیران شهری درخصوص شهرری گفت: در جلسه ای که در شورای شهر تهران برگزار شد، علیرضا جاوید معاون امور مناطق، حسین نظری معاون خدمات شهری، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی، شهردار منطقه ۲۰ و مهدی چمران رئیس شورای شهر حضور داشتند که پروژه های پیشرو و اولویت دار در حوزه های مختلف منطقه ۲۰ بررسی شد و در این رابطه نیز هر کدام از معاونت های مربوطه گزارش های خود را ارائه کردند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست این بود که اولویت بندی های لازم را انجام دهیم تا مشخص شود که این پروژه ها چه زمانی شروع می شود و یا اگر آغاز شده در چه مرحله ای قرار دارد و چه زمانی قرار است تکمیل و به بهره برداری برسد؛ همچنین بررسی شد که ما به عنوان شورای شهر چه موانعی را می توانیم از سر راه اجرای این پروژه ها برداریم تا کاری برای مردم شهرری کرده باشیم.

بررسی طرح ساخت پارکینگ طبقاتی در شهرری با ظرفیت ۳ هزار خودرو

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: نخستین پروژه ای که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ساخت پارکینگ طبقاتی در شهرری به عنوان یک پروژه فرامنطقه ای بود.

وی بیان کرد: ما دو قطب مذهبی و گردشگری در شمال (امامزاده صالح) و جنوب(عبدالعظیم حسنی) تهران داریم؛ در شهرری با توجه به آثار باستانی و تاریخی ای که در این بخش وجود دارد، گردشگری مذهبی شکل گرفته است؛ به همین خاطر وجود پارکینگ با توجه به برگزاری مراسمات مختلف مذهبی که در شهرری برگزار می شود، ضروری است.

شربیانی یادآور شد: بر همین اساس ساخت یک پارکینگ طبقاتی بسیار بزرگ با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو در جنوب حرم را بررسی کردیم و امیدوارم در این دوره بتوانیم این پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مجدانه پیگیر این مساله هستم، تاکید کرد: خوشبختانه انجام این پروژه در مراحل خوبی قرار دارد و به زودی از اجرای فاز عملیاتی این طرح به مردم خبرهای خوبی را می دهیم.

سازمان زیباسازی، بازپیرایی میدان اصلی شهرری را انجام می‌دهد

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران در ادامه گفت: دومین موضوع بازپیرایی میدان اصلی شهرری است؛ سازمان زیباسازی کار این میدان را انجام می دهد و امیدواریم اتفاق خوبی را در این میدان برای مردم شهرری رقم بزنیم؛ اگر موانع و موضوعات ترافیکی این محدوده رفع شود، می توان امیدوار بود که در این دوره انجام شود.

وی افزود: موضوع سوم بحث پیاده راه بلوار شهید مدرس است که تبدیل به یک پیاده راه آئینی و تفریحی می شود و قول گرفته ایم که در این دوره انجام شود.

شربیانی ادامه داد: در این جلسه رئیس شورای شهر تهران تاکید کردند این پروژه ها در این دوره ایجاد شود و ماموریت دادند که این پروژه ها به صورت دائم رصد و پیگیری شود تا موانع و چالش ها رفع شود تا در اجرا مشکلی نشود.

وی همچنین بیان کرد: تا آخر سال از شهردار تهران و معاونان وی قول گرفته ایم ۵ پروژه عمرانی در ری شروع و در این دوره به بهره برداری برسد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران یادآور شد: بر همین مبنا مقرر شد از این ۵ پروژه دو پروژه ترافیکی و سه پروژه نیز در حوزه خدماتی باشد.

احیای ۷۰ هکتار جنگل‌کاری بیمارستان رازی امین‌آباد

شربیانی در ادامه صحبت های خود درباره محله امین آباد گفت: از یک سال قبل نهضت بهبود بوستان ها و فضای سبز منطقه ۲۰ در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت؛ مشکلاتی که در این نهضت مورد بررسی قرار می گیرد، روشنایی، آب نما، وسایل بازی، ورزش، زمین چمن و ... است.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر از ۱۸۹ بوستان واقع در منطقه، ۲۵ بوستان و فضای سبز با هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران بهینه سازی شده است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بیان کرد: همچنین در بازدیدهایی که انجام شد، بازدیدی از بیمارستان روان پزشکی رازی که در محله امین آباد در بستر کوه بی بی شهربانو قرار دارد، انجام شد. این بیمارستان دارای ۷۰ هکتار جنگل و درختکاری است؛ در حال حاضر بیمارستان توانایی نگهداری از این جنگل را ندارد و در جریان این بازدید متوجه شدیم که حال درختان خوب نیست.

شربیانی تاکید کرد:به اتفاق مدیرعامل سازمان بوستان ها به داخل بیمارستان رفتیم و از ایشان درخواست کردیم با توجه به تخصصی که شهرداری تهران دارد، این ریه های مهم شهرری را احیا کنند و از تجاربی که دارند استفاده کنیم.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 27227

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =