ایجاد ۲۱ هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند در تهران/جای پارک در پایتخت به بحران تبدیل شده است

محمدخانی از ایجاد ۲۱ هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند در ۱۴ منطقه تهران خبر داد.

به گزارش شهر؛ عبدالمطهر محمدخانی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در تشریح ساماندهی پارک حاشیه ای در سطح شهر تهران گفت: یکی از معضلات جدی شهروندان تهرانی جای پارک است که با افزایش چشمگیر خودروی شخصی و تردد شهروندان در شهر در برخی معابر و محلات شهر تهران به بحران تبدیل شده است.

وی افزود: بر همین اساس در دوره جدید مدیریت شهری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا با یک فناوری جدید و بهره گیری از هوشمندسازی این کار انجام شود. در حقیقت در بستر سامانه های IT ساماندهی پارک حاشیه ای انجام می شود. در همین راستا مقرر شده در ۱۴ منطقه تهران این اقدام محقق شود.

در محدوده‌های تجاری و اداری مشکل پارک حاشیه‌ای حاد است

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: اولویت با این ۱۴ منطقه است چرا که در برخی مناطق تهران مشکل کمتری در این حوزه وجود دارد. در مناطق حاشیه ای مشکل کمتر است و در مناطق مرکزی و شمال تهران در این حوزه مشکل بیشتری داریم. در حقیقت در محدوده های تجاری و اداری مشکل پارک حاشیه ای حاد است و در اولویت قرار دارند لذا با مناطق مرکزی و شمالی تهران آغاز می کنیم و تلاش خواهد شد این موضوع به صورت قطعی تا پایان سال حل شود.

محمدخانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در حال حاضر در سه منطقه تهران مزایده این کار انجام شده است، افزود: بزودی در سایر مناطق هم مزایده ها برگزار خواهد شد و به این ترتیب ۲۱ هزار جای پارک برای تهران با این مدل پارک حاشیه ای بر مبنای یک مراجعه به نرم افزار و "تهران من" قابل استفاده خواهد بود. این اقدام با هدف کاهش بخشی از مشکل پارک حاشیه ای خودرو در تهران به ویژه نقاط پر رفت و آمد انجام شده است.

اخذ هزینه پارک حاشیه ای در مرحله اول اجرای طرح نیست

وی درخصوص هزینه پارک حاشیه ای در تهران برای شهروندان نیز گفت: نوع نگاه مدیریت شهری این است که هر موضوعی که قرار است اساسی حل شود اولا باید مردمی سازی شود و در مرحله بعد مدل اقتصادی در آن دیده شود، البته این به این معنا نیست که الزاما نگاه درآمدزایی برای شهرداری تهران وجود داشته باشد. در حقیقت اگر یک اقتصاد پایدار و چرخه برای خود ایجاد کند منطقی‌ترین حالت تحقق موضوع است به شکلی که بخش خصوصی همراهی کند و گروه‌های دانش‌بنیان وارد عمل شوند و صرفه و صلاح چند جانبه اتفاق بیفتد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 27735

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =