روان‌سازی حرکت اتوبوس‌های تندرو در منطقه ۶

شهردار منطقه ۶ از انجام عملیات بتن ریزی الیافی در ایستگاه های اتوبوس تندرو برای حل معضل جمع شدگی آسفالت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رضا محمدی شهردار منطقه با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی در خطوط ایستگاه های اتوبوس تندرو گفت: در سطح منطقه، ۳۶ ایستگاه بی آر تی وجود دارد که با توجه به میزان تردد های زیاد در بخش مرکزی شهری، به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در جابجایی شهروندان و تامین ایمنی آنها بهسازی این ایستگاه ها در دستور کار قرار گرفت.
محمدی ادامه داد: ۳ ایستگاه در بخش های مرکزی و پرتردد شهرداری قلب پایتخت تا کنون به طور کامل با بتن الیافی بهسازی شده که به واسطه این اقدام، معضل جمع شدگی آسفالت این خطوط مرتفع شد.
وی با تشریح جزئیات این اقدام خاطر نشان کرد: با بهسازی کامل ۳۶ ایستگاه در منطقه ۶ شهروندان دیگر با مشکل جمع شدگی یا چین خوردگی آسفالت در خطوط اتوبوس های تندرو مواجه نخواهند شد، این مشکل علاوه بر خطرات ایمنی، در زمان حرکت و سرعت خدمت رسانی نیز اختلال ایجاد می کرد.
گفتنی است؛ بتن الیافی یک نوع کامپوزیت است که با بکارگیری الیاف تقویت کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی فوق العاده افزایش می یابد. از این بتن به عنوان یک ماده جهت تولید سطوح مقاوم استفاده می‌شود. با این بتن سطح آسفالت ایستگاه با بتن بسیار مقاوم و فوق العاده در برابر ترک خوردگی و کنترل شکستگی جایگزین می‌شود.

انتهای پیام 

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 28148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =