برنامه‌های گردشگری پایتخت بر محور تحقق شعار «تهران، الگوی جهان اسلام» خواهد بود

نشست هم اندیشی مسئولین گردشگری مناطق ۲۲ گانه صبح روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در عمارت عین الدوله برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست هم اندیشی مسئولین گردشگری در راستای هم افزایی و توسعه حوزه گردشگری در جهت ترغیب شهروندان برای آشنایی با اماکن گردشگری شهر تهران و تشریح موانع و مشکلات در مناطق ۲۲ گانه در این حوزه برگزار شد.
در این نشست امیر قاسمی سرپرست جدید ستاد گردشگری پس از شنیدن نظرات مسئولین گردشگری مناطق در خصوص سازمان شدن ستادگردشگری  گفت : با توجه به همت معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیگیری ستاد به سازمان در حال انجام است اما با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، با سازمان شدن حوزه گردشگری برخی از شرکتها و پستهای سازمانی ادغام خواهند شد و در این خصوص مذاکراتی با سازمان امور استخدامی در حال انجام است و تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی دراین خصوص خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار داشت با نگاه شهردار محترم تهران به حوزه گردشگری باید تمامی ظرفیت و پتانسیل حوزه گردشگری در جهت تحقق شعار تهران الگوی جهان اسلام استفاده شود.
وی اجرای برنامه براساس تقویم مناسبتی ملی را از وظایف حوزه گردشگری دانست و افزود: ستاد گردشگری با توجه به نقش مشارکتی که می تواند با همه مجموعه ها داشته باشد باید بتواند در مناطق در برنامه های مناسبتی تحت عنوان گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری اوقات فراغت و... با واحدها فعالیت و مشارکت داشته باشد و در این زمینه ستاد به عنوان سیاستگذار و مناطق به عنوان بازوهای اجرایی عمل خواهند کرد.
امیر قاسمی همچنین اعلام کرد نشریه روایت تهران که به معرفی جاذبه های گردشگری مناطق ۲۲ گانه می پردازد از این پس به جای برون سپاری با نظارت و همکاری مدیران گردشگری مناطق  منتشر خواهد شد. وی در ادامه ظرفیت محلات و کانون های گردشگری را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: با توجه به حجم فعالیت گردشگری در محلات مذاکراتی انجام شده تا این حوزه در محلات به عنوان خانه گردشگری فعالیت کند.
او همچنین شناسایی، حمایت و مسیر دادن به تورهای مستقل، اشخاص تاثیر گذار در حوزه گردشگری محلات را از دیگر اهداف ستاد گردشگری در مناطق دانست.
امیر قاسمی با اشاره به صحبت های وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر استفاده از اتوبوسهای گردشگری و تهیه تابلوهای معرفی اماکن گردشگری گفت: مذاکراتی با شرکت واحد اتوبوسرانی در حال انجام است که بتوانیم تعداد اتوبوسهای گردشگری را افزایش دهیم و حتی بتوانیم تولید و تجهیز اتوبوس های گردشگری را انجام دهیم. همچنین استفاده از تابلوهای معرفی اماکن گردشگری مناطق در کنار احیا مسیرهای گردشگری از دیگر اقدامات مهمی است که مناطق باید در دستور کار خود قرار دهند.
وی همچنین با تاکید بر معرفی تاریخچه محلات در سامانه جامع گردشگری گفت : در حال حاضر سامانه جامع گردشگری با عنوان ویزیت تهران به عنوان مرجع کاملی از معرفی اماکن شهر تهران مورد استقبال شهروندان قرار دارد و می بایست تمامی اطلاعات گردشگری مناطق در این سامانه به صورت کامل بارگذاری شود.
سرپرست جدید ستاد گردشگری ارتقا مسیرهای کوهستانی، برگزاری  نشست های تخصصی تهران شناسی و نشست با دهه هشتادی ها را از دیگر اقدامات مهم مناطق در راستای توسعه گردشگری دانست و خواستار اقدامات لازم جهت اجرای آنها شد. شایان ذکر است این نشست به  میزبانی شهرداری منطقه۴ برگزار شد.

انتهای پیام 

 

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 28265

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =