ماجرای ثبت جرائم اشتباه توسط دوربین‌های طرح ترافیک چه بود؟

علیمردانی درباره انتشار اخباری مبنی بر ثبت جرائم اشتباه رانندگان توسط دوربین‌های طرح ترافیک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ پوریا علیمردانی مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در توضیح انتشار برخی اخبار مبنی بر ثبت جرائم اشتباه رانندگان وسایل نقلیه توسط دوربین های طرح ترافیک گفت: اواسط خردادماه بود که به سامانه های شهرداری تهران از جمله سامانه تهران من حمله ای سایبری انجام شد و در همان زمان مصاحبه ای انجام دادم و در آن اعلام کردم که در بخش کنترل ترافیک آسیبی نداشتیم و شهروندان از این بابت خیالشان راحت باشد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران افزود: داده های طرح ترافیک در همان روز ثبت می شود و هیچ داده ای از طرح ترافیک از دست نخواهد رفت و بعد از آن اعمال ورود به طرح و جرائم انجام خواهد شد.

علیمردانی ادامه داد: داده ها پس از تاخیر چند روزه در حساب شهروندان نشست و تراکنش های آن بر اساس تعرفه طرح ترافیک در تهران انجام و صورتحساب شد و اخباری که چند روز گذشته در رسانه ها مطرح شده، برای روزهای گذشته است و جدید نیست.

وی با تاکید بر این موضوع که پلاک خودرو شهروندان به شکل هوشمند خوانده و داده ها در ۳ مرحله به شکل دقیق ثبت می شود، بیان کرد: ممکن است در این سیستم ها یک حرف و یا یک عدد به اشتباه درج شود، اما موضوع هک به هیچ عنوان مطرح نیست.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که اگر شهروندی متضرر شد به چه شکل می تواند درخواست رسیدگی کند، افزود: شهروندان باید به بخش پشتیبانی سایت تهران من و بعد از آن به بخش خودرو مراجعه و در روش دوم نیز شهروندان می توانند با تماس با شماره ۱۳۷ پیام اعتراض خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 28278

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =