دشمن در مقابل ایران قوی احساس خطر می‌کند

شهردار تهران گفت: دشمن در مقابل ایران قوی و الگو و ساخته شده بر مدار آرمان‌های انقلاب احساس خطر می‌کند و این احساس خطر وقتی بیشتر شده که می‌بینند مسئولین اهتمام بر پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم دارند.  

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. 

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ابتدای این مراسم اظهار کرد: حسب اینکه آقای زاکانی درگیر مسائل زیادی هستند خودشان اعلام کردند که از این سمت کناره گیری کنند و پیشنهاد جایگزینی آقای ابراهیمی را دادند؛ البته سایه ایشان همچنان‌ بر سر ما و بسیج خواهد بود و در خدمتشان خواهیم بود. 

علیرضا زاکانی مسئول سابق بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهردار پایتخت در این مراسم از همه کسانی که با کمک آنها گامهایی در این عرصه و مسئولیت برداشته است، تشکر کرد و گفت: امیدواریم بسیج پررونق تر از هر روزی پرچمداری این راه را داشته باشد؛ جوهره تفکر و فرهنگ بسیج اخلاص است و بالطبع دانشگاه شرایط ویژه ای دارد که تفکر بسیج در آن می تواند خیرات ویژه ای را برای انقلاب و کشور داشته باشد. 

وی افزود: دشمنان انقلاب ۴۳ سال است نتوانستند در برابر انقلاب کاری کنند و مواجهه آنها با انقلاب هر بار برایشان سرافکندگی داشته و امروز در شرایط ضعف به سر می برند و استمرار زمان به ضرر آنها است و تمام مولفه های قدرت شان را یکی پس از دیگری از دست داده و می دهند. 

زاکانی با اشاره به اینکه وجود ایران قوی و انقلاب اسلامی به ضرر دشمن است، ادامه داد: آنها مثل سرطان خودشان را در همه جای جهان پخش کرده‌اند تا ارتزاق کنند اما جمهوری اسلامی را مانع خود می بینند، چرا که می خواهد دست و پای اضافی آنها را کوتاه کند. 

شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا در سند ۲۰۲۲، چین را رقیب اقتصادی خود دانست و اعلام کرد که روسیه معادله قدرت را به هم می‌زند و تهدید ما است و ایران را کشوری اعلام کرد که برای حکمرانی در سطح جهان الگو دارد و در واقع ایران را به عنوان بدیل و جایگزین خود دانست، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود ما در آستانه شکل گیری نظم نوینی هستیم که نظام قدرتی که دنیا را به سمت و سوی خاص خود هدایت می کند از هم فروپاشیده و در نظام  جدید جریان مقاومت نقش مهمی را خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه این آشوب های اخیر در کشور حکایت از پشت صحنه ای دارد، عنوان کرد: شرایط دشمن را به این نتیجه رساند که یا باید تلاش کنند یا مرگ خودشان را نظاره کنند، بر همین اساس سه کار را پیش گرفتند، نخست تجزیه ایران با در مقابل هم قرار دادن اقوام و مذاهب کشور؛ دوم اینکه اگر موفق به کار اول نشدند، تلاش کنند که نگذارند ایران بتواند شعارهای خودش را در منصه ظهور و در معرض دیگران قرار دهد و الگو شود. 

زاکانی بیان کرد: آنها در مقابل ایران قوی و الگو و ساخته شده بر مدار آرمانهای انقلاب احساس خطر می کنند و این احساس خطر وقتی بیشتر شده که می بینند مسئولین اهتمام بر پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم دارند.  

وی با اشاره به اینکه موضوع ارز چند روزی است که داغ شده و بر آن می دمند، گفت: آنچه که القا می کنند القای ناامیدی و شکست است که از اساس دروغ است، بنابراین کار سوم آنها این است که لااقل نگذارند که مردم طعم خدمت را بچشند. 

زاکانی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم و امیدواریم در مجموعه بسیج با یک سازماندهی اساسی کار را پیش ببریم، افزود: کاری که دشمن در خصوص نیروهای فداکاری چون بسیج می کند این است که نقاط تحکیم بخش نظام را به عنوان نقطه تضعیف مطرح می کند؛ دشمن تلاش می کند مردم را از انقلاب جدا کند و انقلاب را خالی از پشتوانه مردمی قرار دهد. 

شهردار تهران با بیان اینکه ما در این راستا وظایف جدی داریم، یادآور شد: اولین وظیفه جهاد در جهت بازگویی حقایق جامعه و جهاد تبیین است، دومین موضوع جهاد خدمت است و باید آنچه داریم را در طبق اخلاص بگذاریم و به مردم خدمت کنیم؛ دشمنان در این آشوب نقطه آغاز را بر محور مسائل اجتماعی انجام دادند و سعی کردند بر آن پیوست سیاسی و اقتصادی بزنند تا از جمع این موارد بهمن وار به نظام و انقلاب اسلامی ضربه بزنند اما با جان فشانی نیروهای مختلف نتوانستند کاری از پیش ببرند و مردم نیز در راهپیمایی ۱۳ آبان افتخار خلق کردند، بنابراین دشمن نمی تواند مانع انقلاب اسلامی شود و مانع شدن او خیال باطلی است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی بی نظیر است و مهم است که ما بتوانیم ارتباط و تعامل و انسجام بخشی جدی به این ظرفیت ها داشته باشیم. 

گفتنی است در این مراسم مهدی ابراهیمی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشگاه علوم پزشکی معرفی شد. 

انتهای پیام/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 28266

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =