گزارش ناسا ملاک عملکرد نیست/ شهرداری به دنبال بررسی انتشار متان

سخنگوی شهرداری تهران گفت: ملاک عمل قرار نگرفتن ادعای ناسا به معنای آن نیست که شهرداری درباره انتشار گاز متان و آلودگی بی‌تفاوت است.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به گزارش ناسا مبنی بر انتشار گاز متان در جنوب غرب تهران گفت: مبنای تصمیم‌گیری ما در فرایندهای داخلی کشور و مدیریت شهری طی فرآیندهای علمی و قانونی داخلی است و سازمان‌های غربی و آمریکایی در این زمینه جایگاهی ندارند و بر همین اساس صرف انتشار گزارش این سازمان ملاک عمل قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: صحبت آقای زاکانی مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن گزارش منسوب به ناسا نیز به دلیل همین موضوع و بی‌اعتمادی تاریخی مردم ایران به امریکایی‌ها در تمامی حوزه‌ها است، بنابراین روندهای علمی داخلی ملاک عمل شهرداری تهران است و گزارش یک سازمان آمریکایی ملاک عمل قرار ندارد.

سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این ملاک عمل قرار نگرفتن ادعای ناسا به معنای آن نیست که شهرداری درباره انتشار گاز متان و آلودگی بی‌تفاوت است اظهار کرد: گزارش منسوب ناسا بهانه‌ای شد تا مدیریت شهری از مسیر علمی داخل کشور موضوع انتشار گاز متان را دنبال کند.

محمدخانی ادامه داد: بر همین اساس زمینه همکاری پژوهشی مشترک میان سازمان مدیریت پسماند تهران، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در جهت رسیدگی علمی به موضوع انتشار گاز متان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به عنوان متولی آراد کوه که ممکن است یکی از منابع انتشار گاز متان باشد، شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت به عنوان نهاد تخصصی پایش آلودگی هوای پایتخت و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به عنوان نهاد علمی این حوزه وارد همکاری شده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به این موضوع که نتیجه همکاری این سازمان‌ها چه زمانی محقق خواهد شد گفت: بررسی علمی و پژوهشی در رابطه با انتشار گاز متان زمان بر خواهد بود زیرا مدت زمان نصب دستگاه سنجش متان و احصای میزان تولید این گاز به صورت دقیق و قابل اتکا زمان خاص خود را دارد.

محمدخانی تصریح کرد: شهرداری تهران با دقت و به کمک نهادهای علمی موضوع انتشار گاز متان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

مجموعه مدیریت شهری به هیچ عنوان مدافع وضع موجود آراد کوه نیست

وی با بیان اینکه شهرداری تهران خود به وضعیت آراد کوه انتقاد دارد اظهار کرد: اگر ادعای ناسا صحیح باشد مهمترین منشأ انتشار گاز متان می‌تواند آراد کوه معرفی شود که شهرداری تهران خود نسبت به وضعیت آراد کوه انتقاد دارد و این مجموعه را به عنوان تنها راه مدیریت و جمع‌آوری پسماند قبول ندارد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: افتتاح نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند در دهمین شنبه امید و افتخار و تفکیک زباله از مبدا پاسخی به مشکلات آراد کوه است و در صورت اجرای این برنامه‌های جایگزین از سوی شهرداری تهران، اولاً حجم پسماند وارد شده به آراد کوه کاهش می‌یابد و دوماً موضوع انتشار گاز متان نیز کم رنگ خواهد شد.

محمدخانی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری به هیچ عنوان مدافع وضع موجود آراد کوه نیست بلکه خود را وارث وضع موجود آن می‌داند و گزارش ناسا یا هر نهاد دیگر نمی‌تواند شهرداری تهران را زیر سوال ببرد چرا که مدعی اول اصلاح رویه فعلی خود شهرداری تهران است و مدیریت شهری به دنبال راه‌حل جامع حل مسئله پسماند شهر تهران است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 28269

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =