پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری با روش تهاتر

قراردادی بین بازار تهاتر ایرانیان و مدیریت شهری منعقد شده است که بر اساس آن بازار تهاتر ایرانیان رسما اعلام کرده است آمادگی دارد بدهی های پیمانکاران و اشخاصی حقیقی و حقوقی دیگر را که از شهرداری طلب دارند تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان با روش تهاتری پرداخت کند.

به گزارش شهر، در این نشست علاء الدین ختایی مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان اعلام کرد: در جلسات متعددی که با مدیریت شهری و شورای شهر تهران داشتیم، قراردادی بین بازار تهاتر ایرانیان و مدیریت شهری منعقد شده است که بر اساس آن بازار تهاتر ایرانیان رسما اعلام کرده است آمادگی دارد بدهی های پیمانکاران و اشخاصی حقیقی و حقوقی دیگر را که از شهرداری طلب دارند تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان با روش تهاتری پرداخت کند.

علاء الدین ختایی افزود: در این روش تهاتری پیمانکاران می توانند مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را به صورت تهاتر دریافت کنند و در مقابل خدمات خود را به مدیریت شهری ارایه نمایند.

 او همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن ارزان قیمت خبر داد و گفت: در این طرح مصالح ساختمانی با قیمت ارزان کارخانجات، برای بنیاد مسکن و ستاد فرمان امام (ره) تامین خواهد شد تا بتوان مسکن ارزان‌قیمت را در استان‌های مختلف به مردم تحویل داد.

علاءالدین ختایی بیان کرد: ما به دنبال ساخت مسکن ارزان قیمت هستیم و در این زمینه هم قراردادهایی را با بخش‌های مختلف منعقد کرده‌ایم. ختایی افزود: تعاونی‌ها یا سایر تولیدکنندگان مسکن می‌توانند از زمین ارزان قیمت برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت استفاده کنند و از سوی دیگر با تامین مصالح ساختمانی با استفاده از شیوه تهاتر کالا می‌توان مصالح ساختمانی را با نرخ‌های قابل رقابت و ارزان‌تر مورد استفاده قرار داد که در کاهش قیمت مسکن موثر خواهد بود. البته صحبت‌هایی هم برای حضور در طرح‌های بازآفرینی شهری شده است. به علاوه درباره نوسازی بافت‌های فرسوده هم مذاکراتی انجام شده، ولی قراردادی در این بخش منعقد نشده است.

به گزارش همشهری مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان با اشاره به اینکه قیمت مصالح ساختمانی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است افزود: در سال گذشته مسکن مهار نشد و  نتوانستیم قیمت تمام شده ساخت مسکن را کاهش دهیم.

۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 2827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =