لزوم فضاسازی اجتماعی، فرهنگی و معماری همسو با نیازهای کودکان در شهر دوستدار کودک

جلسه دبیرخانه منطقه ای شهر دوستدار کودک و طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با حضور شهردار منطقه ۱۹، معاونین و رئیس اداره تولید محتوای آموزشی اداره کل آموزش های شهروندی، معاونین منطقه و مدیران اجتماعی نواحی برگزار شد و در آن بر فضاسازی اجتماعی، فرهنگی و معماری همسو با نیازهای کودکان در شهر دوستدار کودک تأکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه در خصوص اهمیت آموزش های شهروندی در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی افزود: با فراگیری این آموزه ها حس تعلق محله ای، مشارکت اجتماعی و انسجام افزایش می یابد و باعث ایجاد بزرگترین سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد خواهد شد.
او با اشاره به اینکه بزرگترین رسالت آموزش شهروندی و آموزش و پرورش، آموزش همگانی با موضوع منافع عمومی جامعه از دوران کودکی است بیان کرد: فرهنگ زیستن تعاملی، رعایت کرامت انسانی و ارزش ها  ارمغان این آموزش ها خواهد بود که ضرورت دارد در مدارس و دانشگاه ها فصل هایی با موضوع تعاملات شهروندی در نظر گرفته شود.
به گفته این مسئول طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دو محله  شکوفه و دولتخواه جنوبی به صورت پایلوت با مشارکت شهروندان برگزار می شود.
در ادامه نشست نحوه اجرای دستورالعمل شهر دوستدار کودک مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تشریح شد که فرهادی در این خصوص گفت: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن تأمین خواسته های کودکان در اولویت قرار می گیرد و فضای اجتماعی، فرهنگی و معماری آن همسو با نیازهای کودکان برنامه ریزی و حقوق کودکان در سیاست ها، قوانین، برنامه ها و بودجه منعکس خواهد شد.
او ادامه داد: به منظور اجرای این طرح شرح فعالیت معاونت های مربوطه مشخص و به آنها ابلاغ می شود تا مطابق زمانبندی نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.
به گفته فرهادی در طرح دوستدار کودک مناسب سازی ویژه کودکان در بخش های عمران، خدمات شهری و ترافیک انجام خواهد شد.  
انتهای پیام

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
کد خبر: 28351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =