کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان شهرآرا افتتاح شد

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ گفت:به مناسبت هفته کتاب دومین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان در محله شهرآرا آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،اکرم رجای گفت: به مناسبت هفته کتاب  ،برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه پیش بینی شده است  که یکی از آنها افتتاح کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان است.
وی  افزود: این کتابخانه در سرای محله شهرآرا با وسعت ۷۰‌مترمربع با امکانات متعدد، وسایل مختلف و فضایی با رنگ‌های شاد آماده و پذیرای کودکان است.
رجای با اشاره  به ظرفیت بیش از ۱۰۰ جلد کتاب در کتابخانه شهرآرا گفت:با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر امکان فضای مطالعه، ظرفیت اجرای برنامه‌های قصه‌گویی ، شاهنامه‌خوانی ، نمایش کودکان و نوجوانان در این کتابخانه فراهم شده است.
وی پویش اهدای کتاب را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب،اهدای دانایی و غنی سازی کتابخانه های محلات ، پویش نذر و اهدای  کتاب  اجرا می شود و شهروندان می توانند با اهدای  کتاب، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثر ایفا کنند.
رجای به  برگزاری مسابقات کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این مسابقات برگرفته از کتاب های ترگل  و رهبر نوجوان  در چند بخش ،تصویرسازی داستان کوتاه ،نقد کتاب ، خلاصه کوتاه از داستان کتاب و... پیش بینی شده است .

انتهای پیام

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 28440

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =