حل مشکل ۱۰ ساله خیابان عباسی با عملیات عمرانی

شهردار منطقه ۱۱ تهران از رفع مشکل ۱۰ ساله خیابان عباسی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر؛ سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱، از رفع مشکل ۱۰ ساله خیابان عباسی با حذف دریچه‌های شکسته شده روی نهرها در این خیابان خبر داد و گفت: یکی از معضلات ناحیه چهار منطقه ۱۱ ورود زباله از بالادست خیابان عباسی به انهار خط ویژه خیابان هلال احمر بود، انباشت این زباله‌ها در انهار باعث تجمع حیوانات موذی و بیش از ۱۰ سال سلب آسایش شهروندان شده بود و به علاوه باعث به وجود آمدن بوی نامطلوب در این خیابان بود.

شهردار منطقه ۱۱ تهران خاطرنشان کرد: به دلیل سرپوشیگی نهر خیابان هلال احمر، لایروبی سازی آن بسیار خطرناک بود و تنها با شکسته شدن دریچه‌های ورودی انهار، لایروبی انجام می‌شد. همچنین شکسته شدن دریچه‌ها نیز عبور و مرور وسائط نقلیه را مشکل می‌ساخت و برای راکبین موتورسوار نیز بسیار خطرناک بود.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل؛ پس از بررسی و تحقیقات؛ نهر خیابان عباسی که زباله زیادی را انتقال می‌داد، منحرف کردیم و آن را به سمت کانال اصلی هدایت کردیم تا در خیابان هلال احمر، از سر خیابان عباسی تا نبش خیابان تالشی، آب جریان پیدا نکند و بتوانیم دریچه‌های روی نهرها را برداریم.

موسوی عنوان کرد: با مسدود کردن خیابان و افزودن نهر عرضی به طول ۱۰ متر، آسفالت خیابان مذکور از بین رفت که پس از جانمایی جدول، روی آن را با صفحات بتنی پوشاندیم.

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به حذف ۳۰ دریچه روی نهرها در این خیابان افزود: با حذف این دریچه‌ها جلوی شکسته شدن آن‌ها گرفته شد و همچنین از آب‌گرفتگی در زمان بارش و فصول سرد نیز پیشگیری شد.

وی در پایان به رفع مشکل ۱۰ ساله خیابان عباسی با حذف دریچه‌های شکسته روی نهرها در این خیابان خبر داد و گفت: با این اقدام در ناحیه چهار منطقه ۱۱؛ سه اداره خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمران و سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نیز زین پس با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد و رضایت شهروندان نیز جلب خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 28448

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =