اجرای سه هزار ‌و ۲۰۰ متر دیواره‌نگاری شهری در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: در پنج ماه اخیر طول دیواره‌نگاری‌های منطقه هشت، به ۳ هزار و دویست مترمربع رسیده است. ​

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی دیوارنگاری ها را در کنار المان‌ها و مبلمان شهری به عنوان نمادهای مفهومی، سبب زیباسازی فضاهای شهری دانست و افزود: در طول پنج ماه اخیر بیش از ۳ هزارو دویست متر مربع نقاشی دیواری و طرح های موضوعی با مضامین شهدای گرانقدر، مذهبی، شهری و دانش‌آموزی در محدوده منطقه هشت اجرا شده است.
اجرای سه هزار ‌و ۲۰۰ متر دیواره‌نگاری شهری در منطقه ۸وی ادامه داد: یکی از طرح هایی که با مضامین مذهبی و اسلامی و به طول ۱۷۰۰ مترمربع در تیر ماه سال جاری بر دیواره بزرگراه امام علی(ع) به پایان رسید، طرح نقاشی خیبر بود. این طرح فاخر که به دلیل نام‌گذاری بزرگراه امام علی(ع) بر روی جداره شهری نقاشی شده؛ روایتی از داستان جنگ خیبر امیر مومنان(ع) را به تصویر کشیده است‌.
اجرای سه هزار ‌و ۲۰۰ متر دیواره‌نگاری شهری در منطقه ۸فاطمه تنهایی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های اداره زیباسازی شهرداری منطقه در راستای زیبا سازی بصری جداره های شهری و تلطیف فضای بوستان ها گفت: در طول پنج ماه اخیر علاوه بر نقاشی‌های موضوعی نمای بیرونی مدرسه خوشنویسان، جداره شهری خیابان جانبازان غربی، تقاطع سمنگان و کافو برق میدان نبوت با پیگیری ‌های شهرداری منطقه و توسط اداره زبیاسازی منطقه و مدرسه راضیه شاهد توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام گرفت.
اجرای سه هزار ‌و ۲۰۰ متر دیواره‌نگاری شهری در منطقه ۸فاطمه تنهایی خلق و شکل گیری آثار هنری و ماندگار را در هویت سازی شهری و ارتقاء سواد بصری موثر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگراه شهید باقری یکی از پر تردد ترین معابر شهری محدوده است، نقش تصویر مطهر شهید پارسا کیان که از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس بود و در سال ۱۳۹۹ به فیض شهادت نائل آمد؛ در سطح ۲۸۳ متر دیواره این بزرگراه به اجرا در آمد.
اجرای سه هزار ‌و ۲۰۰ متر دیواره‌نگاری شهری در منطقه ۸شهردار منطقه ۸ جداره های شهری میدان نبوت را یکی دیگر از طرح های به پایان رسیده در روزهای اخیر دانست و بیان کرد: همچنین شهرداری منطقه به منظور منقش شدن ۸ دیواره به نام مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با اعلام فراخوان "امام مهربانی ها" با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان دعوت به همکاری کرد.
اجرای سه هزار ‌و ۲۰۰ متر دیواره‌نگاری شهری در منطقه ۸گفتنی است فاطمه تنهایی شهردار منطقه در پایان گفت: طبق اطلاع رسانی‌های قبلی در فراخوان دیواره‌نگاری امام رضا(ع) امکان بارگذاری آثار از ١٦ مهر ماه تا ۱۵ابان ماه سال جاری برای هنرمندان در سامانه رویدادهای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران فراهم آمده بود.

 انتهای پیام

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 28480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =