طراحی مجدد پل دیگری برای پل «سبز زندگی»

شهر: پل دیگری برای جایگزینی ایده نخست پل سبز زندگی درحال طراحی است. یکی از علت‌های طراحی مجدد این پل، بزرگی عرشه پل قدیمی گیشا برای نصب در همان نقطه قبلی است چرا که قرار بود قسمت‌هایی از پل قدیمی گیشا پس از تقویت، مجدد نصب شود.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با شهر، درباره وضعیت فعلی طرح پل «سبز زندگی»، توضیح داد: براساس ایده اولیه قرار بود که قسمت‌هایی از پل قدیمی «گیشا» پس از تقویت، مجدد نصب شود. باتوجه به بررسی‌های انجام شده در سال جدید، نصب مجدد قسمت‌هایی از این پل در همان نقطه، مشکلاتی از نظر بزرگی ابعاد و هزینه‌های تحمیلی برای شهر ایجاد می‌کرد.

او از طراحی پل دیگری به منظور جایگزین کردن ایده اولیه پل سبز زندگی خبر داد و افزود: مراحل پایانی این طرح درحال انجام است که بعد از اتمام طراحی، جایگزین ایده اولیه شده وعملیات اجرایی آغاز می‌شود. همچنین امکان دارد که تعدادی از قطعات پل گیشا قدیمی در ساخت پل جدید استفاده شود.

گیشا در نقطه‌ای دیگر از تهران نصب می‌شود

معاون شهردار در ادامه یادآور شد: درحال حاضر بررسی‌ها به منظور نصب پل قدیمی گیشا در نقطه‌ای دیگر از شهر پس از تقویت و بازسازی براساس آیین‌نامه‌های استاندارد روز جهان به عنوان یک پل سواره رو درحال انجام است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری برنامه‌ای برای جمع آوری دیگر پل‌های فلزی دارد، گفت: درحال حاضر برنامه‌ای برای برداشتن دیگر پل‌های فلزی قدیمی شهر تهران وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه جمع آوری پل قدیمی حافظ-طالقانی به دستور معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز متوقف شده، افزود: ممکن است تعدادی از پل‌های قدیمی شهر تهران، همانند پل کریمخان پس از تقویت و اصلاح به یک پل دائمی تبدیل شوند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 2855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =