رفع ایرادات قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها در دستور کار کمیسیون شوراهای مجلس

شهر: مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: رفع ایرادات قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در هفته آینده در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار می گیرد.

پروانه مافی، مشاور شهردار تهران در امور مجلس در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین اخبار مربوط به رفع ایرادات شورای نگهبان درباره قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها گفت: رفع ایرادات در مسیر کار قرار دارد. موضوع به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع داده شده و قرار است پس از هفته جاری که که هفته رسیدگی نمایندگان به حوزه انتخابیه است، در هفته آینده در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

طرح جامع مدیریت شهری در مرکز پژوهش های مجلس

او همچنین درباره طرح جامع مدیریت شهری نیز گفت: طرح جامع مدیریت شهری نیز به کمیسیون شوراها رفت و نظر اعضای کمیسیون این بود که باید به مرکز پژوهش های مجلس برود و مدت سه ماه کارشناسی شود. اولین جلسه کارشناسی درباره این طرح در هفته گذشته برگزار شد و بنده نیز به نمایندگی از شهرداری در این نشست حضور داشتم.

مافی همچنین به جلسه روز گذشته (شنبه – ۴ مرداد) در دفتر شهردار اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور شهردار تهران، برخی نمایندگان مجلس، مدیریت شهری و نمایندگان دستگاه های ذیربط در موضوع طرح جامع برگزار شد که جلسه خوبی بود و به نتایج خوبی رسید.

ایرادات لایحه مالیات بر ارزش افزوده رفع شد

مشاور شهردار تهران در امور مجلس همچنین به لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره کرد و گفت: شهرداران کلانشهرها در این باره نامه ای به آقای قالیباف (رئیس مجلس) ارسال و اعلام کردند که در این موضوع همراه هستند و نظرات آنها به کمیسیون  اقتصادی مجلس ارجاع شد. لایحه نیز در کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود که اشکالات آن رفع شده و به شورای نگهبان ارسال شده است.

مافی از تشکیل گروهی از سوی دفتر امور مجلس شهرداری در مرکز مطالعات شهر تهران برای پیگیری لوایح و طرح های مربوط به شهرداری و مدیریت شهری تشکیل شده که اولین جلسه هم اندیشی این گروه نیز با حضور اساتید دانشگاه و شهرداری برگزار شده است.

انتخابات شورایاری ها به صورت طرح در مجلس مطرح می شود

او همچنین درباره پیگیری موصوع لغو انتخابات شورایاری ها از سوی دیوان عدالت اداری و رفع نقص قانونی آن در مجلس نیز گفت: این موضوع در فراکسیون مدیریت شهری دنبال می شود و پیشنهاد ما این است که به صورت طرح در مجلس مطرح شود که برای همیشه تبدیل به قانون شود. مجلس نیز از این طرح استقبال کرده و قرار است به زودی کار در این باره آغاز شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 2860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =