خطری پروژه برج میلاد را تهدید نمی‌کند/ پیگیر بازگرداندن املاک از طریق مراجع قانونی هستیم/ تلاش برای رفع مشکلات برخی ایستگاه‌ها در خط ۶ مترو

شهردار منطقه ۲ گفت: خوشبختانه هم اکنون خطری پروژه برج میلاد را تهدید نمی‌کند و سلسله جلساتی تشکیل شده که شریک جدیدی انتخاب شود تا فاز دوم پروژه برج میلاد وارد چرخه اجرا شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و یازدهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۲ شهرداری تهران در سالهای ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه یک پلاک ثبتی متعلق به بابک زنجانی تعیین تکلیف نشده و مطالبات نیز تسویه نشده است، اظهار کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مانده مطالبات سازمان املاک و مستغلات از منطقه بابت اجاره خانه صفویان به دلیل اختلاف در حساب های فی ما بین و اطلاعات مربوط به رفع مغایرت به حسابرس ارائه نشده است.

شهردار منطقه ۲ تهران با بیان اینکه حسابرسی با دقت انجام شده است، گفت: هرجا که لازم باشد، اطلاعات مورد نیاز در اختیار حسابرس قرار خواهد گرفت تا اصلاحات انجام شود؛ در خصوص توافق پروژه سینا که به ستین تغییر نام پیدا کرده، مدارک تکمیلی ارائه خواهد شد.

مهدی صالحی با بیان اینکه بخشی از چهار پروژه مشارکتی در منطقه ۲ در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد، یادآور شد: ما مذاکراتی را با شرکت نفت برای جبران مطالبات گذشته پروژه ایران زمین انجام دادیم و شهرداری این اقدام را بر اساس الزام قانونی انجام داده است؛ در همین راستا با شرکت آسمان کیش جلساتی را برگزار کردیم و موضوعات حقوقی نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در اجرای فاز دوم برج میلاد تهدیداتی از قبل باقی مانده است، تصریح کرد: خوشبختانه خطری پروژه برج میلاد را تهدید نمی کند و سلسله جلساتی تشکیل شده که شریک جدیدی انتخاب شود تا فاز دوم وارد چرخه اجرا شود؛ اخیراً مشکلات برطرف شده و اطلاعات مورد نظر در اختیار حسابرس قرار خواهد گرفت.

صالحی همچنین تصریح کرد: مشکل طرح آتیه ۲ نیز برطرف شده و بر اساس دستور معاون مالی و اقتصاد شهری، اصلاح قرارداد و مبلغ در حال پیگیری است و به زودی برای تکمیل گزارش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه الوند از سال ۱۳۹۰ در سیستم باقی مانده است، یادآور شد: مذاکرات ما با مالک به نتیجه نرسید و ما موضوعات حقوقی را پیگیری می کنیم. چالش های پیشین وجود ندارد، اما شفاف سازی اسناد در حال انجام است.

شهردار منطقه ۲ در خصوص پروژه گرات نیز گفت: با صدور پروانه تغییر نقشه و صدور پروانه اصلاحی که پیش از این تهدیدهایی داشت، این پروژه به یک فرصت برای شهر تبدیل خواهد شد.

گفتنی است گزارش حسابرسی منطقه ۲ شهر تهران برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ نیز در ادامه این جلسه و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۴ برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه ملک خیابان امین از طرح خارج شده است، اظهار کرد: این ملک توسط یک حسینیه تصرف شده که از طریق مراجع قانونی پیگیر هستیم تا ملک بازگردانده شود.

وی با اشاره به وضعیت ۷۰ مورد ملک واگذاری شده به بخش خصوصی در سال های ۹۶ تا ۹۹ خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۹ مورد پروژه هنگام به پیمانکاران واگذار شده و ۱۷ مورد پاساژ فجر به منطقه تحویل داده نشده و مابقی نیر در حال پیگیری است.

شهردار منطقه ۴ تأکید کرد: امیدواریم در بازه زمانی کوتاه بتوانیم ایرادات موجود در گزارشات حسابرسی را  برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا محمدی شهردار منطقه ۶ در ادامه این جلسه و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۶ برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه عمده پروژه ها مشکل حقوقی دارند که روند آن در حال پیگیری است، اظهار کرد: تعدادی از پروژه ها همچون پروژه مجاور سینما آزادی ملک شخصی بوده و از بندهای حسابرسی خارج شده است.

محمدی با بیان اینکه در خصوص پروژه روند مذاکراتی را انجام داده ایم، یادآور شد: در نهایت باید مصالحه صورت بگیرد و مشکلات برطرف شود؛ با سازمان مشارکت ها جلساتی را داشتیم و به این سمت می رویم که از سرمایه های شهر استفاده کرده و پروژه هایی که نیاز به این سرمایه دارند، از آن بهره مند شوند.

وی افزود: اگر بتوانیم مشکل ایستگاه های موجود در خط ۶ مترو از میدان صنعت تا دانشگاه تربیت مدرس را برطرف کنیم، این خط ساماندهی می شود؛ قول داده ایم که تا پایان سال پنج ایستگاه را به بهره برداری برسانیم. ۹۰ درصد منابع نقد ما محقق شده اما کفاف پروژه ها را نمی دهد و باید سرمایه ها را بازگردانیم تا طرح ها را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 29219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =