فرهنگسرای اندیشه باید تبدیل به ستادی برای گفتگو و کار اندیشه‌ای شود

سجاد اکبری رییس جدید فرهنگسرای اندیشه گفت: فرهنگسرای اندیشه باید تبدیل به یک ستاد برای همه افرادی بشود که می‌خواهند کار اندیشه‌ای انجام بدهند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم معارفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگسرای اندیشه صبح امروز با حضور سید سجاد موسوی دستیار رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد.

سجاد اکبری ضمن اشاره به سابقه درخشان فرهنگسرای اندیشه در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: مسئولیت اولین چیزی است که وقتی به خودآگاهی می‌رسیم بر دوش ما قرار داده می‌شود. معنی مسئولیت، پاسخگویی است. خیلی خوب است که به جای استفاده از واژه مدیریت، از واژه مسئولیت استفاده کنیم و مدام به معنای آن توجه داشته باشیم و بدانیم که باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه در جایگاه مسئولیت فرهنگسرای اندیشه قرار بگیرم، درباره آن بسیار تحقیق کردم. تاریخ خوشنامی در این فرهنگسرا وجود دارد و همواره محلی برای اهالی اندیشه، فکر و اهل تدبیر بوده است. این پشتوانه مدیون تمام کسانی است که در اینجا کار کردند و زحمت کشیدند.

رییس فرهنگسرای اندیشه بیان داشت: وقتی از اندیشه حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم از گفتگو حرف نزنیم، امیدوارم بتوانم در این دوران که اینجا هستم، فضای فرهنگسرا را تبدیل به فضای مناسب برای گفتگو کنیم. در دوران کرونا که محدودیت‌هایی برای اجرای برنامه‌ها وجود داشته است، وقفه‌ای افتاده، اما باید بتوانیم فرهنگسرای اندیشه را تبدیل به فضایی برای همه اقشار بکنیم. به نظرم وقتی از اندیشه حرف می‌زنیم نباید ذهن‌مان خود به خود به سمت افراد نخبه جامعه برود، بلکه وظیفه داریم همه افراد را رشد بدهیم. اندیشه برای همه آحاد جامعه لازم است و ما باید بتوانیم مخاطب خود را دسته‌بندی کرده و برای هر دسته‌بندی برنامه داشته باشیم تا برای رشدشان قدم برداریم.

اکبری با اشاره به نقش فرهنگسرا در فرهنگ سازی گفتگو و تعامل گفت: به نظرم نقش فرهنگسرا در اینجا، نقش مولد و تولیدکننده نیست، بلکه باید جایی باشد که سنگ‌هایی که جلوی پای افراد هست را بردارد. در واقع فرهنگسرای اندیشه باید تبدیل به یک ستاد برای همه افرادی بشود که می‌خواهند کار اندیشه‌ای انجام بدهند. فرهنگسرای اندیشه جایی است که اقشار مختلف بتوانند با هم گفتگو کنند. یکی از خاصیت‌های گفتگو این است که آدم‌ها به درک متقابل از یکدیگر برسند. در وضعیت فعلی که تلاش می‌شود بین مردم شکاف به وجود بیاید، نیاز داریم این شکاف‌ها را با گفتگو از بین ببریم و مردم را به درک متقابل برسانیم.

عملیات فرهنگی منسجم نیازمند حرکت جهادی و همیاری تمام نیروهای در دسترس است

سید سجاد موسوی دستیار رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنران دیگر این جلسه بود. او گفت: نباید فرهنگسراها را محدود به یک بخش و منطقه خاص بکنیم. اگر مدیر منطقه‌ای را در جایی منصوب می‌کنیم، تمام کوچه‌ها، خیابان و محلات آن منطقه محل عملیات فرهنگی ماست. همه محله‌های این منطقه باید محل فعالیت فرهنگی این فرهنگسرا باشد. ممکن است بگویید که ما این توان را نداریم، اما باید بگویم که این توان را دارید. باید همه به ما اضافه بشوند و تجمیع بشویم چرا عملیات فرهنگی منسجم نیازمند حرکت جهادی و همیاری تمام نیروهای در دسترس است.

وی ادامه داد: در رویکرد جدید مدیریتی از تمام ظرفیت‌های مردمی، غیرمردمی، دولتی و حاکمیتی که وجود دارد استفاده می‌کنیم. باید اینها را تجمیع کنیم تا بتوانیم ماموریت‌های فرهنگی خود در منطقه را به درستی انجام بدهیم.

موسوی تصریح کرد: امیدوارم به مدد انگیزه و توان جوانانه آقای اکبری و همکاران‌شان یک تجربه و دوران موفقی را در فرهنگسرای اندیشه داشته باشیم و بتوانیم روزهای خوبی را در کنار هم داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم اثرگذاری خوبی را در روزهای پرابهام و غبارآلود فعلی داشته باشیم.

در پایان این مراسم متن معارفه سجاد اکبری به عنوان رییس جدید فرهنگسرای اندیشه قرائت و حکم جدید ریاست فرهنگسرای اندیشه به وی اهدا شد. همچنین از زحمات ناصر امین زاده ریاست سابق فرهنگسرای اندیشه قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 29232

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =