ساماندهی خیابان شریعتی در منطقه یک برای تردد معلولین

شهردار منطقه یک گفت: خیابان شریعتی به عنوان یکی از پروژه های شاخص ۲۲ گانه شهر تهران برای تردد ایمن کم توانان جسمی و حرکتی ساماندهی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید مهدی صباغ اظهار داشت: در منطقه یک بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد برای سهولت توام با ایمنی در تردد نیازمند مناسب سازی معابر هستند که علاوه بر جانبازان و معلولین شامل بانوان دارای فرزند کوچک، کهنسالان، بیماران و ... می شوند بر همین اساس با اجرای طرح جامع، معابر سطح منطقه یک جهت مناسب سازی و مرمت مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت و محور شریعتی به عنوان محور شاخص با هدف مناسب سازی و قابل تردد بودن گذرها، رفع زوائد فیزیکی، نصب کفپوش های شیاری و... در دستور کار قرار گرفت.

صباغ تصریح کرد: در طرح جامع مناسب سازی ۳ ساختمان مرکزی، ناحیه ۴ و ۱۰ ، ۵ بوستان، ۷  معبر مطرح شده است که مناسب سازی های لازم در حال اجرا است .

او به مناسب سازی بوستان های قلمستان، مروارید، صنوبر، دامپزشکی و باغ فردوس اشاره کرد و گفت: در این بوستان ها نصب لوازم ورزشی، لوازم بازی ویژه کودکان کم توان، نیمکت، آبخوری و ... برای استفاده بهینه معلولان از اقدامات اجرایی بوده است.

صباغ به رینگ مناسب سازی و طرح پایلوت در منطقه اشاره کرد و گفت: این رینگ و طرح پایلوت از خیابان شریعتی،شهید باهنر،شهید کبیری، ابتدای خیابان شهید لواسانی تا میدان یاسر در نظر گرفته شده و اقدامات لازم در حال اجرا است.

انتهای پیام 

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
کد خبر: 29407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =