فاز یک پروژه قطب گردشگری در محدوده کوه بی‌بی شهربانو بهمن افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ در جلسه کارگروه پروژه های قابل افتتاح در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ بر تسریع در اجرای پروژه طرح احداث و ایجاد قطب تفریحی و گردشگری در محدوده کوه بی بی شهربانو (بوستان بام ری) با هدف زیست پذیری مطلوب شهر، توسعه فضای سبز و رفاه حال شهروندان تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان عدم وجود یک فضای تفریحی و اسکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است که در همین راستا عملیات اجرایی احداث قطب تفریحی گردشگری بی بی شهربانو طی سه فاز در مجاورت بزرگراه امام‌علی(ع) و کوهپایه‌های زیارتگاه بی‌بی شهربانو در حال اجراست که در فاز اول معابر اصلی و المانهای پارکی در مساحت ۱۷ هکتار در بهمن ماه اماده بهره برداری می شود.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه محدوده جنگل کاری محوطه کوه بی بی شهربانو با وسعت ۱۰۰ هکتار پیش بینی شده است، ادامه داد: در آینده طرح احداث این بوستان با هدف ایجاد مجموعه توریستی، تفرجگاه کوهستانی، دریاچه مصنوعی، پیست دوچرخه سواری، باغ‌راه و ... از ضلع شرق بزرگراه امام علی(ع) تا کوه‌های اطراف بی بی شهربانو اجرا خواهد شد.

او با اشاره به پیشرفت حدود  ۵۰ درصدی این پروژه، گفت: لازم است جانمائی نصب پل معلق، نصب آلاچیق، بهبود وضعیت فضای سبز این محدوده، پیگیری احداث مجموعه شهربازی، جانمائی دریاچه، اجرای اقدامات ترافیکی، اجرای پیاده راه برای دسترسی شهروندان از این پروژه تا بقعه بی بی شهربانو  در برنامه کاری حوزه های مربوطه قرار گیرد.

ناظم رضوی با اشاره به اجرای عملیات بازسازی مجموعه ورزشگاه شهرسالم ۲ برای توسعه ورزش شهروندی اظهار داشت: عملیات بازسازی و مرمت این مجموعه از جمله تعویض چمن مصنوعی، رنگ‌آمیزی، مرمت سکوها و بهسازی سرویس های بهداشتی و رختکن ها در این مجموعه در حال تکمیل است.

شهردار منطقه به احداث بوستان مزرعه در حاشیه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره و بیان کرد: با هدف ارتقای کیفیت محیطی و طراحی پایدار و ایجاد بوستانی با محوریت کشاورزی، این پروژه با عنوان اولین پارک کشور با رویکرد کشاورزی شهری با وسعت ۳۶۰ هزار مترمربع از ابتدای خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی (ع) در حال اجرا است.

او در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بانوان اضافه کرد:  با توجه به اهمیت تامین نیازهای رفاهی بانوان، مراحل آماده سازی بوستان بانوان ۲ در بخشی از بوستان جانبازان در محله سیزده آبان در حال اجرا است و با این اقدام، این منطقه جزء معدود مناطق دارای دو بوستان مختص بانوان است.

ناظم رضوی احداث خیابان شهید رحیمی در انتهای خیابان شهدای ۱۸ دی جنب مجتمع هارمونی که در مراحل تکمیلی است از پروژه های قابل افتتاح در بهمن ماه سال جاری برشمرد.

این گزارش حاکی است جلسه کارگروه پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر سال ۱۴۰۱با حضور شهردار، معاونان فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست، مالی و اقتصاد شهری، برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، حمل و نقل و ترافیک و شهرداران نواحی ۳،۵ و ۶ برگزار شد.

در این جلسه پیشرفت و روند اجرای پروژه های قطب تفریحی و گردشگری بی بی شهربانو، مجموعه ورزشی شهر سالم ۲، بوستان مزرعه، بوستان بانوان ۲ و بلوار شهید رحیمی برای افتتاح در بهمن ماه سال جاری مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت.

انتهای پیام 

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 29622

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =