پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:پیشنهاد ما برای بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی است.

به گزارش شهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های شورای عالی استان‌ها برای سال دوم گفت: امروز انتخابات هیأت رئیسه دومین سال از ششمین دوره شورای عالی استان‌ها برگزار شد و انتخاب اعضای شورای عالی به اقدامات سال گذشته بود.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که از ظرفیت قانون اساسی بهره ببریم و بنا شد تا فصلی را برای مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه تدوین کنیم و وزیر کشور نیز ابلاغ کرد در سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه کل کشور نظر دهیم.

سروری با بیان اینکه رفع تبعیض از جمله مهمترین برنامه‌های ما است گفت: کارگروهی تشکیل شده است و در فصل آموزش و بودجه اقداماتی را انجام داده‌ایم و در تلاش هستیم قبل از ورود انتخابات شوراها افراد آموزش ببینند گواهینامه بگیرند و سپس وارد کار شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید کف اطلاعات لازم برای افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ریل گذاری صورت‌گرفته و باید لوکوموتیو شوراها را روی ریل قرار دهیم گفت: باید نقش تعیین کننده شوراها بین مردم و دولت ایفا شود تلاش ما این است این موضوعات را در سال دوم به جامعه عمل بپوشانیم.

سروری با بیان اینکه هیچ دوره‌ای مثل اکنون هم افزایی خوبی بین دولت و مدیریت شهری نبوده است گفت: اکنون لایحه مردمی سازی حکمرانی در دستور مجلس است البته از نظر ما اشکالاتی داشت و دوستان طراح قانع شدند که در یک اقدام مشترک اشکالات رفع شود و امیدواریم با یک ظرفیت مکانی و زمانی اجرایی کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به پیشنهادات برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در معضلات حمل و نقل، آلودگی هوا مشکلات بسیاری وجود دارد و باید رفع تبعیض را در برنامه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به بودجه شورای عالی استان‌ها برای سال ۱۴۰۲ گفت: امسال ۶۰ میلیارد تومان بودجه به شورای عالی استان‌ها تعیین شده بود و تا امروز نیز تخصیص خوبی داشته است البته پیشنهاد ما برای بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 29658

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =