مرمت و مقاوم‌سازی بازار تهران آغاز شد

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رفع فریز محدوده فداییان اسلام تا ناحیه صنعتی شمال ری، از آغاز مرمت و مقاوم‌سازی بازار تهران خبر داد.

به گزارش شهر، مهدی هدایت از تبدیل گاراژ بوربور در محله هرندی به پروژه مسکونی خبر داد و گفت: اخیراً یک مصوبه ماده ۵ داشتیم که بر اساس آن در گاراژ بوربور واقع در محله هرندی یک پروژه شاخص ساخته خواهد شد که اساساً اقتصادی نیست و مسکونی است؛ اما پروژه پیشران است و آرام آرام الگوسازی صورت خواهد گرفت و شهردار تهران نیز دستور داده است که ساختمان‌های خوب ساخته شود تا فضای آنجا تغییر پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در قرارگاه جهادی مسکن، محور بخش خصوصی است و کار اصلی شهرداری تسهیل‌گری و رفع موانع محسوب می‌شود، عنوان کرد: همه پروژه‌هایی که توسط سازمان نوسازی ساخته می‌شود، مشارکتی است و کار پیمانکاری انجام نخواهیم داد اما استفاده از فناوری‌های نوین، انرژی‌های نو و سبک کردن ساختمان‌ها در برنامه ما خواهد بود.

ساخت مسکن در هر منطقه با توجه به مشخصات آن منطقه است

وی با بیان اینکه ساخت و ساز در هر منطقه بر اساس مشخصات آن منطقه صورت خواهد گرفت، گفت: به‌طور مثال در منطقه ۱۹ مشخصات پروژه‌ها با کیفیت‌تر از منازل مسکونی منطقه ۱۹ است و اگر قرار باشد در منطقه یک نیز پروژه‌ای را بسازیم حتماً کیفیت منازل به مانند منطقه یک خواهد بود؛ لذا این‌گونه نیست که یک مدل واحد با مشخصات واحد را به همه مناطق تزریق کنیم.

هدایت با تاکید بر اینکه برای هر محله از شهر تهران نسخه خاص خود را داریم و مسائل اجتماعی، اقتصادی و ترافیک آن محله در نظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: برای ساخت پروژه‌ها از شرکت‌های خارجی استفاده نمی‌شود؛ بلکه از شرکت‌هایی که در داخل ایران کار می‌کنند اما خدمات فنی و مهندسی را از یک کشور دیگر آورده‌اند، استفاده می‌کنیم؛ البته اولویت ما استفاده از توان شرکت‌های سازنده ایران است.

آخرین خبرها از دوشان‌تپه

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت توافقات صورت‌گرفته در خصوص دوشان‌تپه عنوان کرد: توافقات در این حوزه در حال نهایی شدن است و بر این اساس، بخش کمی دوشان‌تپه مسکن خواهد شد و مابقی باند تبدیل به سرانه‌ها و شبکه معابر خواهد شد.

رفع فریز محدوده فداییان اسلام تا ناحیه صنعتی شمال ری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران در راستای رفع فریز برخی از محلات اشاره کرد و گفت: از فداییان اسلام تا ناحیه صنعتی شمال ری فریزی رخ داده بود که سبب مخروبه شدن این محدوده شده بود که بر همین اساس پیگیر شدیم و این فریزها رفع شد. در محور شوش و در حوزه آزادسازی ۱۲۰ پلاک، به منطقه کمک خواهیم کرد تا این کار انجام شود.

آغاز مرمت و مقاوم‌سازی بازار تهران

هدایت در بخش پایانی سخنان خود اقدامات انجام شده در حوزه ایمن‌سازی و نوسازی بازار بزرگ تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بازار، مالک، صاحب سرقفلی، شهرداری و میراث فرهنگی وجود دارند. در بخشی که مالک شخص حقیقی است، مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر موضوع مرمت و مقاوم‌سازی آغاز شده است؛ اما در مواردی که مالکیت با اوقاف است مشکل وجود دارد و اگر اوقاف کمک کند، آرام آرام الگوسازی در حال انجام است و این موضوع سبب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 29667

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =