پیگیری رفع مشکلات منطقه ۱۸ در دستورکار مجمع نمایندگان تهران

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس به تشریح جزییات بازدید اعضای این مجمع از شهرک ولی عصر (عج) منطقه ۱۸ و برگزاری نشست به منظور رفع مشکلات مردم این محدوده پرداخت.

به گزارش شهر، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزییات بازدیدی که به همراه سید محسن دهنوی به نمایندگی از طرف مجمع نمایندگان تهران از بخش‌های مختلف شهرک ولی عصر (عج) منطقه ۱۸ داشته‌اند، گفت: پیرو نظارت میدانی از منطقه ۱۸ تهران، نشست جمع‌بندی در مسجد حضرت زینب (س) شهرک ولیعصر با حضور بنده و آقای دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران و آقایان بشیری معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، روسای ادارات دولتی و معاونین و مدیران شهرداری منطقه ۱۸ و اهالی و خانواده شهدای منطقه ۱۸ و معتمدین محلات و شورایاران محلات ۱۸ گانه این منطقه برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست مقرر شد مشکلات مدارس منطقه از قبیل تعمیرات سیستم گرمایشی و دیگر مسایل تعمیراتی ظرف مدت یک هفته جمع بندی و طی یک برنامه ژمان بندی کوتاه مدت برطرف شوند. همچنین با توجه به افزایش سرانه ورزشی منطقه استخر شریعتی و سالن ورزشی منطقه ۱۸ آموزش و پرورش در اختیار عموم مردم با قیمت دولتی قرار گیرد. ضمن اینکه در طول هفته در ساعت‌هایی بصورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این نشست قرار شد ساخت و تکمیل هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت بدنی دخترانه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در منطقه ۱۸ با جذب ۳۰۰ هنرجو فعال شود. همچنین با توجه به فعالیت‌های اجتماعی معتمدان منطقه و شناسایی خانواده‌های نیازمند، مقرر شد مجمع نمایندگان تهران با اهدای ۸۰۰ بسته کمک معیشتی برای تحویل به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم برخوردار این منطقه با همکاری سپاه ناحیه مسلم بن عقیل(ع) در طی مدت یک هفته اقدام کند.

خضریان خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد شهرداری منطقه ۱۸ با همکاری اداره آموزش و پرورش این منطقه نسبت به تهیه اتوبوس برای اردوهای فرهنگی و آموزشی اقدام کرده و ظرف مدت یک هفته در اختیار آموزش و پرورش منطقه ۱۸ قرار دهد تا تفاهم نامه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تنظیم و تحویل مجمع نمایندگان تهران گردد. همچنین قرار شد تصفیه خانه شهر آفتاب توسط مجمع نمایندگان تهران از املاک و مستغلات آستان مطهر حضرت امام خمینی(ره) پیگیری تا این مرکز در شهر آفتاب ایجاد شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: یکی دیگر از مصوبات این نشست احداث چهار و نیم کیلومتر کلکتور باقی مانده و تکمیل و بهره برداری آن تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بود که توسط اداره آب و فاضلاب استان تهران انجام شود. همچنین تصمیم گرفته شد که شهرداری منطقه ۱۸ با همکاری مدیرعامل آبفای منطقه ۵ برای رفع بوی نامطبوع در خیابان عمرانی و خروج فاضلاب از این خیابان، ظرف مدت ۱۰ روز آینده طرح خود را تهیه و به مجمع نمایندگان تهران و فرمانداری تهران اعلام کنند.

وی بیان کرد: مقرر شد کار گروهی با همکاری شهرداری منطقه ۱۸، اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران، فرمانداری تهران و خیرین برای ساخت دو مدرسه در این منطقه ظرف مدت ۱۵ روز آینده در محل آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شود. ضمن اینکه راه اندازی ایستگاه مترو از خط ۳ آزادگان- قائم در کنار بیمارستان حکیم توسط مجمع نمایندگان تهران از شهرداری تهران پیگیری شود.

وی افزود: پیگیری تجهیز و تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان کودکان حکیم توسط مجمع نمایندگان تهران و فرمانداری تهران از طریق دانشگاه علوم پزشکی تهران، پایدارسازی دیوارها و گودال‌های معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ با همکاری شهرداری تهران و مالک آن، انجام تملک املاک داخل خیابان جهت اتصال خیابان شهید رجایی به مترو نعمت آباد تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ و تکمیل و افتتاح سرای محله شهید رجایی تا پایان سال ۱۴۰۱، افتتاح و اتمام فاز اول به طول ۴ کیلومتر مسافت شهید بروجردی تا پایان سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری منطقه ۱۸ از دیگر مصوبات این نشست بود.
 
خضریان اظهار کرد: تحویل ۱۰۰۰ مترمربع داخل خیابان عمرانی و ۲۰۰۰ متر مربع در خیابان ابوسعید (یاران) توسط شهرداری که می‌بایست توسط فراجا تا در سال ۱۴۰۲ ساخته و از طریق فرمانداری تهران پیگیری شود و بررسی وضعیت ترافیک خیابان یاران و وحدت، خیابان شریعتی و خیابان سیدالشهدا(ع) توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران و پیگیری آن از طریق فرمانداری تهران برای رفع معضل ترافیکی این محدوده هم از دیگر تصمیماتی بود که در این نشست اتخاذ شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در این نشست قرار شد که اداره برق سینا برای تامین روشنایی معابر اصلی پیگیری و بازدید لازم را به عمل آورده و ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به برطرف نمودن موارد اقدام و نتیجه را به فرمانداری تهران اعلام نماید. همچنین مقرر گردید نسبت به مطالعه و بررسی زیرگذر خط آهن تهران- اهواز (محله صادقیه) تا ۶ ماه آینده توسط شهرداری منطقه ۱۸ اقدام شده و نتیجه به مجمع نمایندگان تهران و فرمانداری تهران اعلام شود.
 
وی یادآور شد: به دنبال بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۱ از تعداد ۲۰۰۰ مخزن زباله تعداد ۲۰۰ عدد مخزن خریداری و تعویض توسط شهرداری منطقه ۱۸ گردد. همچنین برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۰ مخزن خریداری و تعویض و گزارش نوسازی آن به مجمع نمایندگان تهران و فرمانداری تهران اعلام گردد. از سوی دیگر قرار شد برگزاری جلسه با حضور معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران، معاونت ترافیک شهرداری منطقه ۱۸ و مسئول برق منطقه برگزار تا احداث پل عابر پیاده محله صادقیه انجام شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تکمیل سالن ورزشی در محله صادقیه و انجام کف‌سازی نهر خیابان سیدالشهدا (ع) تا پایان سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری منطقه ۱۸ و ارائه گزارش آن به فرمانداری تهران نیز از دیگر مصوبات این نشست بود، همچنین قرار شد جلسه‌ای با حضور معتمدین و شورایاری محله و شهردار ناحیه، روز شنبه در خصوص ساماندهی جمع‌آوری پسماند برگزار کرده و نتیجه آن را به فرمانداری تهران اعلام کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
کد خبر: 29664

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =