برنامه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ پروژه محور خواهد بود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه جنوب تهران در سال‌های اخیر به سمت و سوی ارتقا کیفیت گرایش داشته و قدم‌های خوب و مؤثری برداشته شده اما هنوز عقب‌ماندگی‌هایی دارد و کیفیت مطلوب زندگی مردم تأمین نیست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛  سید جعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه ۲۸ آذرماه به همراه جعفر بندی شربیانی عضو شورای شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری و سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ از طرح های عمرانی و ترافیکی شهرری بازدید کردند.

تشکری هاشمی گفت: خوشبختانه سال ها است حرکت در جهت ارتقای کیفیت زندگی در جنوب تهران شروع شده اما هنوز این وضعیت در حوزه زیرساخت و خدمات عمومی مطلوب نیست و باید فعالیت گسترده تری انجام شود.

او افزود: بازدید امروز از طرحهای عمرانی بود و باید در بودجه سال بعد حجم گسترده ای از فعالیت ها را برای این منطقه در نظر بگیریم، زیرا نیاز مردم است؛ از جمله حل مشکلات ترافیکی، توسعه ایستگاه های مترو و اصلاح تقاطع ها را باید در برنامه سال بعد خود تعریف کنیم.

تشکری هاشمی، آثار و پیامدهای زندگی مردم تهران محدود به شهر تهران نیست و در همین کهریزک قابل مشاهده است و باید در شهرهای اطراف تهران نیز خدمات رسانی انجام شود.

او ادامه داد: ما باید کیفیت خدمت رسانی به شهرهای پیوسته به تهران نیز انجام دهیم؛ از این رو امروز توسعه پل بهشت زهرا (س) و دسترسی نمایشگاه بین المللی به کهریزک مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: عملکرد به گونه‌ای نبوده که این منطقه فراموش شده باشد اما توسعه شهر و افزایش جمعیت با توجه به نیاز به دسترسی‌های برابر و گسترده لزوم خدمات رسانی را بیشتر کرده و در بودجه سال ۱۴۰۲ برای شهرری طرحهای که خیلی بزرگ مقیاس نیستند اما گره گشا هستند حتما دیده می شوند.

تشکری در پایان خاطرنشان کرد: با کمک مشاورین و کارشناسان تخصصی برنامه سال ۱۴۰۲ پروژه محور خواهد بود و مشخصاً پروژه‌های مربوط به تقاطع‌ها و بهبود کیفیت زندگی در جنوب تهران به گونه‌ای طراحی می‌شود که احساس تبعیض بین شمال و جنوب را شاهد نباشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در قدیم تنها یک خط مترو در شهرری بود اما خط ۶ را به این منطقه وصل کردیم و بزرگراه های امام علی(ع) و آوینی دسترسی این منطقه را به تهران راحت کرد و اینگونه نبود که ری را فراموش کرده باشیم.

پیگیر تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر ری هستیم

در ادامه جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهرستان ری اظهار داشت: باتوجه به اینکه به فصل تعیین بودجه نزدیک می‌شویم و برای تکمیل پروژه‌های در دست اقدام نیاز به اعتبار است، این بازدید انجام شد.

شربیانی افزود: پیگیری مجدانه به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی که در حال حاضر در شهرستان ری توسط شهرداری تهران اجرا می‌شود از اصول این بازدید ها است و بنا داریم این پیگیری را ادامه داده و در این راه از معاونین و کمیسیون های دیگر کمک خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه گفت: در تلاش هستیم چشم‌انداز روشن و دقیقی در خصوص پروژه‌های شهرستان ری در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم و زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشخص شود.

لزوم تسریع در اجرای طرح‌های منطقه ۲۰

در ادامه سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ نیز گفت: امروز در آستانه تصویب بودجه ۱۴۰۲ ملاحظات لازم در بودجه مطرح و احصا شد که با حمایت شورای شهر برخی پروژه‌های ضروری تسریع یابد.

ناظم رضوی افزود: تأمین پارکینگ در مفاصل اتصال به شهرری مورد توجه و تأکید قرار گرفت که با بررسی بیشتر اقداماتی در راستای رفع مشکلات صورت خواهد گرفت و اتفاقات خوبی برای شهرری اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: مناطق پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، بزرگراه آزادگان و شهید هاشمی، مناطق اتصالی به ۱۳ آبان، میدان بسیج مستضعفین، میدان معلم، میدان صفائیه و تسریع کار در خط ۶ مترو نیز بررسی و پیگیری خواهد شد.

دیدار اعضای شورای شهر تهران با خانواده معظم شهید ابراهیمی

سید جعفر تشکری هاشمی و جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار منطقه ۲۰ در راستای تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا با خانواده شهید محمد ابراهیمی ورکیانی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٠، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر با همراهی سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام و تکریم خانواده های معزز آنان، با خانواده معظم شهید ابراهیمی ورکیانی دیدار کردند.

در این دیدار که رئیس بنیاد شهید و امورایثاگران شهرری، معاون اجتماعی فرهنگی، معاون حمل ونقل و ترافیک، شهردار ناحیه ۲ و رئیس روابط عمومی منطقه نیز حضور داشتند ضمن گفتگوی صمیمانه با خانواده این شهید گرانقدر از صبر و استقامت آنان تجلیل شد.

انتهای پیام

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 29879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =