برگزاری یلدای فاطمی به یاد خانواده‌های نیازمند در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ در تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یلدای فاطمی در این منطقه از برنامه‌ریزی برای کمک به برخی خانواده‌های نیازمند خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن گرامی‌داشت شب باستانی یلدا گفت: شهرداری منطقه ۱۲ امسال نیز ویژه‌برنامه‌های این شب را با نام یلدای فاطمی و در سوگواری حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) برگزار می‌کند.

وی با بیان این مطلب که این ویژه‌برنامه‌ها با یاد مادر سادات و تأکید بر ویژگی‌های آن حضرت در مورد صله رحم، فرزندپروری، خانواده و... در سطح محلات برگزار می‌شود، افزود: به همین مناسبت، ۲۶ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در دستور کار این منطقه قرار دارد.

سید امیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دراین‌باره با تأکید بر اینکه در این ایام نباید خانواده‌های نیازمند را از یاد ببریم، توضیح داد: از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته، اهدای میوه و شیرینی و شکلات برای مراسم و آیین شب چله به خانواده‌های نیازمند است که امروز، سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه انجام شد.

به گفته ساداتی، چیدمان سفره یلدای فاطمی با ذکر احادیث حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، چهارپایه‌خوانی، توزیع بسته‌های آجیل مشکل‌گشا، پذیرایی به صورت چرخ‌های تافی لبو و شلغم و چای ذغالی و... غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام با حضور خانواده‌های شهدا در بقاع متبرکه امامزادگان سیدنصرالدین و سید اسماعیل (علیهم السلام)، برپایی سفره نذری حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، قرائت دسته‌جمعی دعای فرج توسط کودکان، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی (با موضوعات تأکید بر ویژگی‌های بی بی دوعالم در مورد صله رحم، فرزندپروری به سبک ایشان و تحکیم بنیان خانواده) ایستگاه عکاسی یلدا، دیدار و دلجویی با سالمندان آسایشگاه با حضور کودکان و جوانان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 29884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =