از طریق مشارکت مردمی می‌توان به سمت «شهروند الگو» حرکت کرد/ آغاز به کار سفیران شهرداری از روز شنبه برای تحقق بودجه‌ریزی مشارکتی

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: یکی از تحولات در این دوره،تحول نرم‌افزاری در شهر است و بر این اساس ابر پروژه ای تعریف شد؛ پروژه‌های شهری دسته‌بندی شده و شهروندان با مراجعه به سامانه «من شهردارم» می‌توانند لیست پروژه‌ها را ببینند و در خصوص آنها رای دهند.

به گزارش خبرنگار شهر امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر اظهار کرد: یکی از تحولات در این دوره از شهرداری تهران، تحول نرم افزاری در شهر است و بر این اساس ابر پروژه تعریف شد.

شهرابی باپ بیان این مطلب که برای رسیدن به این هدف پروژه های شهری را دسته بندی کردیم و پروژه ها از مسیر سامانه ۱۳۷ و دیگر بخش‌ها شناسایی شدند، گفت: شهروندان با مراجعه به سامانه «من شهردارم» به نشانی «manshahrdaram.Tehran.ir» می توانند لیست پروژه های شهری را ببینند و آن ها را انتخاب کنند و در خصوص آنها رای دهند.

وی با تاکید بر این موضوع که در کنار اولویت بندی پروژه های اجرایی فضایی نیز پیش بینی شده است تا مردم پروژه‌های جدید خود را ثبت کنند، گفت: نظرات شهروندان در بودجه ریزی برای سال ۱۴۰۲ مدنظر است و در این بودجه که دی ماه باید ارائه شود، موارد مطرح شده از سوی شهروندان لحاظ می شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان این مطلب که پروژه‌های پیش بینی شده  نزدیک به ۲ هزار پروژه است، افزود: با توجه به محدودیت‌های بودجه تمامی طرح‌ها قابلیت اجرا ندارند و از همین رو با توجه به سوالات مطرح شده و نظر شهروندان پروژه ها از جهت اولویت و اهمیت اجرا رتبه بندی می شوند.

شهرابی ادامه داد: این طرح از روز شنبه لغایت ۱۳ دی ماه ادامه پیدا می‌کند و نمایندگان شهرداری قرار است از روز آغاز طرح (شنبه هفته آینده) به سراغ مردم بروند تا نظرخواهی حضوری نیز داشته باشند.

وی ادامه داد:نظرخواهی حضوری از شهروندان در ۲ دسته داوطلب مردمی و کارکنان شهرداری انجام می‌شود و این افراد با حضور در مراکز عمومی شهری از جمله پاساژها و مساجد نظر شهروندان را اخذ می‌کنند تا سطح مشارکت در این طرح افزایش پیدا کند.

شهرابی با بیان این مطلب که امروز در برج میلاد گردهمایی سفیران این طرح برگزار می‌شود، گفت:۱۶۰۰ نفر از سفیران این طرح در این برنامه دعوت شدند و باید به این موضوع نیز اشاره کنم که بستر سفیران داوطلب از جمله گروه های دوام و آتش نشان و … پیش بینی شده است تا این طرح با جدیت تمام اجرا و دنبال شود.

وی ادامه داد: از این طریق سطح مشارکت مردم رسیدن به «شهروندالگو» کمک کند و در پایان این طرح نیز به شرکت کنندگان به قید قرعه هدایایی داده می شود.

انتهای پیام/

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 29896

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =