مدیریت شهری برای تامین اتوبوس و واگن خود را به آب و آتش می‌زند/ اهمیت ساخت تقاطع‌ها در کاهش تردد و مصرف بنزین

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری و شورا درخصوص آلودگی هوا بیش از وظیفه خود عمل کرده‌اند، گفت: مدیریت شهری برای تامین اتوبوس و واگن مترو خود را به آب و آتش می‌زند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در صحن شورا نطق پیش از دستور سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران در خصوص سردار شهید سلیمانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: گزارش حسابرس شورا از دو منطقه شهرداری نیز قرائت و بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیگر دستور جلسه شورا مبنی بر برنامه نامگذاری تصریح کرد: برای طرحی در کمیسیون ماده پنج باید ضوابطی تدوین می شد که تاکنون تدوین نشده بود و باید انجام شود که بحثی طولانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از مسئولان می خواهیم کمی جدی تر در زمینه آلودگی هوا برخورد کنند، یادآور شد: واقعا چه اتفاقی در خصوص آلودگی هوا افتاده که اکنون شرایط اینگونه است؟ آلودگی هوا مربوط به کل کشور است و علاوه بر اصفهان و تبریز و اراک که آلودگی در آنها دائمی بود، حالا قم و قزوین نیز اضافه شده است. یکی از برنامه های اثر گذار ساخت پل ها و رمپ و لوپ هاست که رفت و آمدها را کاهش می دهد و روزانه چند صد کیلومتر از سفرها را کمتر می کند. شورا و شهرداری به آب و آتش می زنند که بتوانند اتوبوس و واگن برای مترو تهیه کنند و برنامه‌های دیگری را اجرا کنند که به کاهش آلودگی هوا منجر شود.

چمران با اشاره به اهمیت ساخت تقاطع‌ها در کاهش مصرف بنزین تاکید کرد: ما برای بنزین یارانه پرداخت می کنیم و به قیمت جهانی نیست، بلکه با قیمت خاص خود است؛ صرفه جویی در بنزین پیش از این نیز مطرح شده و وزیر نفت اسبق قول داد که هرچه صرفه جویی در مصرف بنزین انجام شود، درآمد آن را به شورا و شهرداری می دهیم که برای حمل و نقل عمومی از آن استفاده شود که انجام نشد. در آن زمان توافق‌نامه امضا شد اما به نتیجه نرسید. این اقدام کار درستی بود که باید صورت می‌پذیرفت.

وی با اشاره به ساخت ۱۰۵ واگن از سوی شرکت واگن سازی یادآور شد: تا وقتی که بخواهند بسازند و وارد کنند زمان می برد و گمان نمی کنم تا دو سال آینده وارد چرخه شود، اما وزیر کشور بر این موضوع تاکید داشت. مپنا باید بخشی از آن را بسازد، واگن سازی پارس طرح را سوار کند و شرکت های دانش بنیان نیز بخش دیگر کار را انجام دهند. ما بسیار خوشحال خواهیم شد سریعتر انجام شود، اما تجهیزات را باید خودشان بسازند و یک کار علمی است. چون تعداد محدود است از لحاظ تجهیز کارگاه و صرفه اقتصادی زمان‌بر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ورود تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: ما ورود تاکسی ساخت خارج را نیز پیشنهاد دادیم؛ وقتی اتومبیل خارجی وارد می شود تاکسی خارجی را نیز می توانیم وارد کنیم تا در کنار تاکسی های داخلی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه رانندگان اسنپ رانندگان داخل شهر هستند و شناسایی نشده و آزمایشات لازم را انجام نداده اند، یادآور شد: مشخص نیست که این افراد آمادگی رانندگی در معابر بین شهری را داشته باشند و یا شاید خودروی آنها ایمنی کامل را نداشته باشد. به همین دلیل اعلام شد که باید مجوز دریافت کنند.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 30278

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =