تحقق ۹۵ درصد درآمدها در شهرداری منطقه ۱۳/ زمین ساصد تا پایان سال به شهرداری تحویل داده می‌شود

شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه در سال جاری ۹۵ درصد درآمدها را محقق کرده است، گفت: منطقه ۱۳ جزء سه منطقه اول شهرداری است که درآمد را محقق کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هجدهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه گزارش حسابرسی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تا جلسه آینده به پایان می رسد، اظهار کرد: پس از این گزارش حسابرسی سازمان ها و شرکت ها آغاز شد و تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

مهدی پیرهادی در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ گفت: در هفته گذشته نامه ای را به شهردار ارسال کردم که اگر قرار است کارخانه ای در منطقه ۱۳ و نزدیکی بوستان جنگلی سرخه حصار ایجاد شود باید تمام مجوزهای محیط زیستی را دریافت کند. درخواست دارم که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست موضوع را پیگیری کند تا میزان آلایندگی این کارخانه مشخص شود.

وی تأکید کرد: در خصوص افزایش ظرفیت گردشگری بوستان جنگلی سرخه حصار نیز باید گزارش ارائه شود که چه برنامه ای وجود دارد و ساخت و ساز باید با سازه های سازگار با طبیعت صورت بگیرد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا در جریان بررسی این گزارش گفت: یکی از مشکلاتی که می بایست از سوی شهرداری مرتفع شود و در گزارش های حسابرسی نیز مشهود است عدم دسترسی حسابرسان به اسناد مالکیت دارایی های شهرداری است.

وی افزود: شهرداری باید این مشکل را حل کند که تمام اسناد مالکیت کلیه دارایی های شهرداری از جمله زمین در مخزن اسناد مالکیت سازمان املاک و مستغلات نگهداری می شود. حسابرس می خواهد این اسناد را مشاهده کند تا مشخص شود که آیا یک ملک متعلق به شهرداری هست یا نه که اجاره بدهد یا نه، آیا تمامیت به نام شهرداری منتقل شده، اما این اسناد در دسترس نیست و این اتفاق صورت نمی گیرد، لذا اسناد در منطقه هم موجود نیست و حسابرس در گزارش خود در بند ۵۹ اسناد مالکیت اختصاصی و عمومی اذعان داشته که اسناد در مخزن اسناد مالکیت سازمان املاک و مستغلات بوده و به دلیل عدم امکان دسترسی به سامانه و بانک اطلاعات املاک موجود در سازمان املاک امکان مشاهدات عینی برای حسابرس فراهم نگردیده است.

صادقی افزود: در حالی که این سامانه می بایست در دسترس مردم و شهروندان نیز قرار می گرفت که نگرفته اما می بینیم که حتی در دسترس حسابرسان نیز قرار نگرفته، همچنین امکان اثبات تمامیت معاملات املاک در سال اعم از خرید و فروش و اجاره وجود ندارد. لذا از شهرداری تهران می خواهیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: این اتفاق به نوعی دیگر در خصوص دارایی های نامشهود شهرداری نیز اتفاق افتاده است. فهرست و صورت ریز و بروزآوری انواع دارایی نامشهود در اختیار شهرداری شامل حق امتیاز (آب و برق و گاز و تلفن و سرقفلی محل کسب) و نرم افزارها به موسسه حسابرسی ارائه نشده و حتی خود منطقه هم ندارد؛ این مشکل نیز باید در سازمان املاک حل شود.

صادقی افزود: موضوع دیگر این است که شهرداری مکلف است برای هر یک از طرح های نوسازی و عمران ابتدا نقشه تهیه کند و هیات ارزیاب نقشه تهیه شده را ارزیابی کند و در شورا به تایید برسد تا بر اساس قانون نوسازی اقدام شود.

محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان اینکه در سال جاری ۹۵ درصد درآمدها را محقق کرده است، اظهار کرد: منطقه ۱۳ جزء سه منطقه اول شهرداری است که درآمد را محقق کرده است. در بحث میزان جذب اعتبارات نیز بالاترین آمار را با ۷۳ درصد جذب اعتبار داریم.

وی افزود: رتبه بندی تمام نواحی انجام شده و امسال رتبه اول نواحی را داشتیم. این در حالی است که در ۶ ماه ابتدایی سال قبل رتبه ۱۴ را داشته ایم.

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: اسناد بیش از هشت هزار و ۷۰۰ متر مربع زمین به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان منتقل شده است؛ شهرداری منطقه باید در ۱۵ سال گذشته طرح های منظر و تعریض را به نام خود ثبت می کرد که در این ۶ ماه موفق شدیم اسناد را انتقال دهیم.

علی احمدی با بیان اینکه منطقه جنگ افزارسازی ساصد ۱۲ کیلومتر مساحت دارد، گفت: تاکنون یک کیلومتر توافق و آزادسازی شده و در حال پیش روی هستیم و با حمایت شهردار تهران، زمین ساصد امسال به ما تحویل داده می شود. دوشان تپه نیز در کمیسیون ماده ۵ بررسی خواهد شد و در سال آینده تحویل می شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام کم کاری های گذشته در مدت فعلی جبران خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه فدک در چهارم اردیبهشت ماه سال آینده نیز در دادگاه برای درخواست خلع ید شریک اقدام خواهد شد تا به شریک ذی صلاح واگذار شود.

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه برای ترمینال شرق قرار است شریک دست به نقد انتخاب شود، گفت: تلاش بر این است که ترمینال شرق هم به لحاظ دسترسی مترو و هم اتوبوس به شرایط مناسبی برسد، اما تا زمان تأمین دسترسی، تجهیز امکانات انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ۳۰ پروژه گردشگری در این منطقه آماده فراخوان است و مطالعات توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است، یادآور شد: زمین معارض پیدا کرد که در حال رفع مشکل هستیم، چون ۱۲ طرح در زمین معارض است. ۱۸ طرح باقی مانده آماده فراخوان است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه شهردار منطقه ۱۳ از شهرداران جوان، فعال و جهادی شهرداری تهران است، گفت: موفقیت ایشان موفقیت همه ما خواهد بود.

گفتنی است گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 30288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =